۰ نفر

مدیرعامل تاکسیرانی‌های شهری کشور در گفت‌وگو با اقتصادآنلاین:

تاکسیرانان کولر روشن نکردند مردم اعتراض کنند

۱۷ تیر ۱۳۹۸، ۱۴:۱۸
کد خبر: 365236
تاکسیرانان کولر روشن نکردند مردم اعتراض کنند

مدیرعامل تاکسیرانی‌های شهری کشور گفت: مردم باید به تاکسی‌هایی که امکان روشن کردن کولر دارند، اما امتناع می‌کنند اعتراض کرده و به ناظران اطلاع دهند .

به گزارش اقتصادآنلاین، مرتضی ضامنی در واکنش به اظهار نظر محسن پورسیدآقایی معاون حمل ونقل و ترافیک شهرداری تهران مبنی بر اینکه همه تاکسی‌ها موظف به روشن کردن کولر هستند، گفت: آقای پورسیدآقایی سیاستگذار حمل ونقلی شهر تهران هستند و اگر می‌گویند همه باید روشن کنند، حتما باید چنین باشد. 

او ادامه داد: ما در کل کشور 320هزار تاکسی داریم که 150هزار دستگاه آن فرسوده هستند و اغلبشان امکان روشن کردن کولر ندارند. اما همانطور که تاکسی موظف است در زمستان از بخاری استفاده کند باید در تابستان نیز کولر روشن کند. 

ضامنی اضافه کرد: برخی از تاکسی‌ها سالم بوده و امکان روشن کردن کولر دارند. اگر روشن نمی‌کنند شهروندان باید اعتراض کرده و این موضوع را به ناظران و سازمان تاکسیرانی اطلاع دهند تا همه موظف به روشن کردن سیستم خنک‌کننده شوند. 

مدیرعامل تاکسیرانی‌های شهری کشور با اشاره به آخرین وضعیت نوسازی تاکسی‌های فرسوده گفت: تفاهم‌نامه تحویل 10هزار خودرو را با ایران خودرو امضا شده اما فقط 120خودرو تاکنون تحویل گرفته‌ایم. این توقف و تعلل در تحویل خودروها زمزمه‌های گرانی اتومبیل را به گوش می‎‌‌رساند.

ضامنی ادامه داد: آخرین زمان تحویل خودرو اردیبهشت ماه بود که در مقایسه با مدت مشابه‌اش رشد 100درصدی داشته است، حالا با گذشت کم‌تر دوماه، ایران خودرو می‌خواهد قیمت خودروهایش را افزایش دهد و این عدم ثبات و نابسمانی بزرگترین سد ما در مقابل نوسازی است. 

او اضافه کرد: این 10هزار خودرو اگر نوسازی شوند تنها 7درصد کل تاکسی‌ها می‌شوند، در حالی که 42درصد تاکسی‌های کشور فرسوده هستند. 

ضامنی همچنین گفت که؛ در دولت پیشنهادی دادیم مبنی بر اینکه از خودروهای موجود کشور که عمرشان کم است، به عنوان ناوگان‌ جدید تاکسیرانی کشور استفاده کنیم که این پیشنهاد در دست بررسی است.