۰ نفر

معاون نظارت شورای شهر تهران در گفت‌وگو با اقتصادآنلاین:

امتناع شرکت سرمایه‌گذاری شهرداری تهران از ارسال کامل گزارش واگذاری معابر برای احداث جایگاه سوخت

۲۹ خرداد ۱۳۹۸، ۱۴:۵۲
کد خبر: 360980
امتناع شرکت سرمایه‌گذاری شهرداری تهران از ارسال کامل گزارش واگذاری معابر برای احداث جایگاه سوخت

معاون نظارت شورای شهر تهران گفت: از شرکت سرمایه‌گذاری شهرداری تهران درخواست کردیم که جزییات کامل واگذاری معابر برای احداث جایگاه سوخت را برای ما ارسال کنند، اما هنوز در برخی بخش‌ها ابهامات و ایراداتی وجود دارد که هنوز از سوی این شرکت رفع نشده است.

اقتصادآنلاین - فائزه مومنی؛ اسفندماه سال گذشته افشین حبیب‌زاده، معاون نظارت شورای شهر تهران در تذکری پیش از دستور گفت که در مورد تحویل زمین به بخش خصوصی برای احداث جایگاه سوخت کوچک‌مقیاس ایراداتی وجود دارد، براساس مصوبه شورای پنجم واگذاری حق بهره‌برداری هر ملک باید به صورت لایحه به شورا بیاید و در صحن شورا به تصویب برسد، اما قرارداد احداث جایگاهی در منطقه 2 توسط سازمان سرمایه گذاری انجام شده که تاکنون هیچ نسخه‌ای از قرارداد در اختیار مناطق قرار نگرفته است.

او گفت که ۲۰ روز پیش در اینباره تذکر دادم اما هنوز نسخه‌ای از این قرارداد در اختیارش قرار نگرفته است. متاسفانه بررسی‌ها نشان داد که در ساخت برخی از این جایگاه‌های سوخت، مطالعات ترافیکی به خوبی صورت نگرفته و شرکت احداث‌کننده جایگاه پیاده‌روی موجود در خیابان را برای احداث سازه مورد استفاده قرار داده و تردد شهروندان را با مشکل مواجه کرده است.

بعد از گذشت سه ماه از این تذکر، حبیب زاده در پاسخ به این سوال که آیا گزارشی از نحوه واگذاری این پیاده‌راه‌ها برای ساخت جایگاه سوخت دریافت کرده‌اید یا نه، به خبرنگار اقتصادآنلاین گفت: سازمان مشارکت‌ها قراردادی داشته که براساس آن شهرداری زمینی در اختیار سرمایه‌گذار قرار دهد تا پمپ بنزین احداث و  بهره‌برداری شود و بعد تحویل شهرداری تهران قرار دهد. 

او ادامه داد: بارها از شرکت درخواست کردیم که مستندات قانونی این واگذاری را برای ما ارسال کنند اما مطالب ارسالی‌شان هنوز کامل نیست اگرچه بهره برداری در برخی مناطق آغاز شده است. مناطق نیز مستندات لازم را در اختیار نداشتند که در اختیار ما قرار بدهند. 

حبیب‌زاده در پایان گفت: متاسفانه مستندات کافی درباره نحوه، شرایط و پیوست ترافیکی این واگذاری وجود ندارد و ما به این موضوع ایراد گرفتیم.