۰ نفر

اقتصاد آنلاین گزارش می‌دهد؛

واکنش شهردار تهران به کثیفی شهر!

۲۹ خرداد ۱۳۹۸، ۱۱:۳۱
کد خبر: 360937
واکنش شهردار تهران به کثیفی شهر!

شهردار تهران در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا دلیل کثیفی شهر جمع‌آوری کارگران افغان غیرمجاز از بخش پسماند شهرداری‌های مناطق است، گفت: من چنین گزارشی دریافت نکردم!

اقتصادآنلاین - فائزه مومنی؛ شهر تهران دیگر مانند گذشته تمیز نیست، منطقه 1 یا 12 هم ندارد، در طول روز و در هر کوچه و معبری سطل‌های زباله تا بیخ پُر و پسماندهای پهن شده بر روی زمین را می‌توانید ببینید. بارها بنا بر رسالت رسانه‌ای‌مان عکس‌های کثیفی خیابان را که شهروندان برای ما ارسال می‌کردند را منتشر و از مناطق مختلف دلیل وضعیت را جویا می‌شدیم اما اغلب می‌گفتند هیچ مشکلی وجود ندارد و بهانه‌های مختلف می‌آوردند.

برخی از اعضای شورای شهر از مافیای زباله می‌گفتند و پیمانکارانی که منافعش در دوره جدید تامین نشده است و به همین دلیل زباله‌های شهر را رها کردند، برخی دیگر نیز از نبود نظارت گلایه می‌کردند. اما به تازگی اخباری آمده که می‌گوید؛ مشکل جمع‌آوری نیروهای غیر قانونی افغان از شهرداری است که پیمانکاران را با کمبود نیرو مواجه کرده و در نتیجه زباله‌ها در معابر شهر مدت زیادی مانده و جمع نمی‌شوند.

از پیروز حناچی، شهردار تهران پیگیر موضوع شدیم، او ضمن ابراز بی اطلاعی از این موضوع به خبرنگار اقتصادآنلاین گفت: موضوع نظافت شهر باید کنترل شود، اگر کنترل نشود و یا به هردلیلی در آن وقفه‌ای ایجاد شود ممکن است در کیفیت نوسان ایجاد کند. اما اینکه کیفیت فعلی به دلیل نبود کارگران افغان است من چنین گزارشی دریافت نکردم.