۰ نفر

وجود 200گودال پرخطر در پایتخت

۲۲ خرداد ۱۳۹۸، ۱۵:۳۰
کد خبر: 359407
وجود 200گودال پرخطر در پایتخت

رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران با اشاره به اینکه سازمان نقشه‌برداری در مورد فرونشست زمین در بخش‌هایی از پایتخت هشدار داده است، گفت: در حال حاضر 200 گودال پرخطر در تهران وجود دارد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس، محمد علیخانی، رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران درباره نامه رئیس سازمان نقشه‌برداری به معاونت حمل و نقل شورا مبنی بر هشدار فرونشست زمین در بخش‌هایی از تهران، اظهار داشت: قرار شد جلسه‌ای با معاونت عمرانی سازمان نقشه‌برداری داشته باشیم و موضوعات مربوط به فرونشست را بررسی کنیم.

وی افزود: نامه مربوطه به معاونت عمرانی شهرداری ارسال شده تا بررسی‌های لازم صورت گیرد که نتیجه بررسی‌ها پس از برگزاری جلسه اعلام خواهد شد.

این عضو شورای شهر تهران با اعلام اینکه پایتخت 200 گودال پرخطر دارد، خاطرنشان کرد: برخی از این گودال‌ها در زمین‌هایی ایجاد شده که یا مالک شخصی داشته و یا دولتی هستند برخی نیز مربوط به اموال شهرداری است همچون گود کنار برج میلاد که همیشه در این زمینه هشدارهایی داده شده است. 

علیخانی گفت:‌ البته موضوع فرونشست با گودال متفاوت است و سازمان نقشه‌برداری فرونشست در جنوب‌غرب تهران را هشدار داده و باید اقدامات لازم جهت پیشگیری از این مسئله انجام گیرد.

روز گذشته مسعود شفیعی رئیس سازمان نقشه‌برداری کشور در نامه‌ای خطاب به محمد علیخانی، عضو شورای شهر، با اشاره به مسئله فرونشست تهران اعلام کرد: فرونشست اگر چه در کوتاه مدت، کمتر منجر به بروز خطرهای ناگهانی و فاجعه باری مانند فروچاله و تخریب های آشکار شود، اما در آینده می تواند سبب خسارت های ترمیم ناپذیری شود.

وی ضمن اشاره به محدوده‌های در معرض خطر پایتخت در این نامه چنین هشدار داده است: بیشترین میزان فرونشست در پایتخت مربوط به جنوب غربی آن، حوالی اتوبان آزادگان و شهرستان‌های شهریار و ورامین است و نظر به آسیبی که این پدیده به زیر ساخت‌های شهری اعم از خیابان‌ها، پل‌ها، بزرگراه‌ها، پی ساختمان‌ها، خطوط آبرسانی، گاز و فاضلاب می‌رساند و فعالیت‌های عمرانی و خدمت رسانی ارگان‌ها و سازمان‌های دولتی و خصوصی را دستخوش تغییر می‌کند.