۰ نفر

مدیر واحد ساماندهی محدوده ها و طرح‌های ترافیک در گفت‌وگو به اقتصادآنلاین:

حداکثر نرخ طرح ترافیک و زوج و فرد/ تسهیلاتی که ساکنان محدوده دارند

۱۸ خرداد ۱۳۹۸، ۱۴:۴۰
کد خبر: 358367
حداکثر نرخ طرح ترافیک و زوج و فرد/ تسهیلاتی که ساکنان محدوده دارند

به گفته مدیر واحد ساماندهی محدوده‌ها و طرح‌های ترافیک؛ حداکثر میزان عوارض طرح ترافیک 41هزار تومان و حداقل عوارض 14هزار تومان است.

اقتصادآنلاین - فائزه مومنی؛ عمار سعیدیان فر درباره تسهیلاتی که به ساکنان محدوده زوج و فرد و طرح ترافیک داده می‌شود، به خبرنگار اقتصادآنلاین گفت: امسال با توجه به مصوبه شورا ساکنان محدوده طرح ترافیک و زوج و فرد تخفیف 50درصدی دارند. در عین حال هزینه طرح کنترل آلودگی هوا یا همان زوج و فرد سابق نیز 50درصد هزینه طرح ترافیک است.

او ادامه داد: ساکنان محدوده زوج و فرد و طرح ترافیک روزانه  قبل از ساعت 8و نیم یک ورود و تا ساعت 17نیز یک خروج رایگان خواهند داشت. در عین حال اگر همه آن‌ها معاینه فنی برتر نیز داشته باشند، هزینه پرداختی‌شان بسیار حداقلی خواهد بود.

سعیدیان فر اضافه کرد: در حال حاضر بیشترین میزان عوارض دریافتی از محدوده طرح ترافیک 41هزار تومان و کم‌ترین دریافتی 14هزار و 490تومان است که بیشترین میزان برای ماشین‌هایی است که فاقد معاینه فنی هستند و ورود و خروجشان در زمان پیک  عبور و مرور است. در طرح کنترل آلودگی هوا نیز که از اول تیرماه اجرایی می‌شود، بیشترین میزان عوارض 20هزار و 700تومان و کم‌ترین میزان 7هزار و 245تومان است که ساکنان محدوده زوج و فرد و طرح ترافیک  در همین رقم حداقلی نیز تخفیف 50درصدی دارند.

مدیر واحد ساماندهی محدوده ها و طرح‌های ترافیک گفت که؛ ساکنان محدوده طرح ترافیک و زوج و فرد می‌توانند با ثبت نام در سامانه تهران من و مراجعه به دفاتر خدمات الکترونیک از این تسهیلات بهره‌مند شوند.