۰ نفر

جزییات جلسه هم اندیشی شورا با شهردار تهران/ بحث داغ انتصابات

۵ خرداد ۱۳۹۸، ۱۴:۱۰
کد خبر: 355807
جزییات جلسه هم اندیشی شورا با شهردار تهران/ بحث داغ انتصابات

محسن هاشمی جزییات جلسه هم اندیشی صبح امروز با اعضای شورای شهر تهران را تشریح کرد.

به گزارش اقتصادآنلاین، محسن هاشمی در حاشیه جلسه علنی روز یکشنبه شورای شهر با اشاره به جلسه صبحگاهی اعضای شورا با شهردار تهران گفت: این جلسات هر دو هفته یک بار برگزار شده و موضوعات مختلفی در آن طرح می شود.

وی با بیان اینکه در این جلسه به موضوع ادغام نیروهای انتظامی شهردرای از جمله شهربان، حریم بان و معبربان در یگان انتظامی شهرداری مورد بحث قرار گرفت و اعضای شورای شهر معتقد بودند چرا باید این ادغام را از طریق رسانه ها متوجه شوند، گفت: پاسخ حناچی به این اعتراضات این بود که این اتفاق به تازگی انجام نشده و طی سال های گذشته در خصوص این ادغام تصمیم گیری شده است.

وی ادامه داد: موضوع دیگری که در جلسه هم اندیشی مطرح شد بحث انتصابات بود که برخی از اعضای شورا معتقد بودند باید بدانند چه کسانی منصوب می شوند، دست کم از چند روز قبل از انتصابات این موضوع به اعضای شورا اطلاع رسانی شود تا نظرات آنها نیز در خصوص افراد انتخابی پرسیده شود که این موضوع مورد تایید حناچی قرار گرفت اما تاکید بر این بود که اعضای شورا دخالتی در انتصابات ندارند بلکه نظرات خود را مطرح می کنند تا شهردار بعد از گرفتن اطلاعات و نظرات در این خصوص تصمیم گیری کند.

وی با اشاره به اینکه تاخیر در اسناد تکمیلی برنامه سوم موضوع دیگری بود که در این هم اندیشی مطرح شد، گفت: برخی از اعضا از توضیحات شهردار قانع شدند و برخی دیگر قانع نشدند.

هاشمی در ادامه با تاکید بر اینکه تصمیم بر این شد که روند ارتباط شورا و شهرداری همچنان تعاملی است و بر اساس قانون باشد، گفت: یکی دیگر از موضوعاتی که در جلسه هم اندیشی مطرح شد طرح هایی بود که از سوی شورا به شهرداری ارسال می شد اما این طرح ها به مرحله اجرا نمی رسید. از 34 طرحی که از سوی شورا به شهرداری داده شده بود 14 طرح دچار مشکل بود که اعلام شد همه موارد در دوره حناچی نبوده و برخی از آنها در دوره شهردار سابق بوده و تصمیم بر این شد که شهردار دلیل توقف این طرح ها را بررسی کند.

وی تاکید کرد: بحث انتصابات بیش از بحث های دیگر داغ بود اما نامی از تغییرات در جلسات برده نشد.

هاشمی در خصوص اینکه آیا موضوع برنج های شهروند در این جلسه مطرح شد گفت:من در جریان این اتفاق نیستم اما پاسخ شهردار به این سوال اعضای شورا این بود که شهروند اعتقادی به کیفیت پایین برنج ها نداشت و درخواست کرده بود مرجع سومی میزان ناخالصی و کیفیت را مشخص کند که تعزیرات با آن موافقت نکرده بود، در حال حاضر بخشی از این برنج ها برای تعیین میزان کیفیت به آ زمایشگاه ارسال شده است.

وی در خصوص واگن های مترو توضیح داد: در بازدید که از کارخانه واگن سازی داشتیم 10 قطار در حال مونتاژ هستند که روند تولید واگن ها خوب است، 15 درصد قطعات در گمرک مانده بود که شهرداری به تعهدات خود عمل کند که عمل نکرده بود.

وی با تاکید بر اینکه این قطارها در حال آماده شدن هستند، گفت: به زودی قطارهای تکمیل شده وارد خطوط می شوند.

هاشمی در پاسخ به پرسش دیگری در مورد توزیع رانتی طرح ترافیک خبرنگاران گفت: اتفاقا پیامکی از سوی آقای حناچی با این موضوع دریافت کردم در خصوص توزیع طرح های ترافیک به صورت رانتی بین دستگاه های خبری که تصمیم شورای شهر بوده است که شورا به این موضوعات وارد نمی شود و هرگز نمی گوید به چه رسانه ای چه میزان طرح ترافیک دهند. تصمیمات کلی تر در شورا گرفته می شود و این موضوع کاملا به شهردار تهران و معاونت حمل و نقل و ترافیک بستگی دارد که در این خصوص باید شفاف برخورد کنند.