۰ نفر

دبیر کمیسیون عمران و حمل ونقل شورای شهر تهران در گفت‌وگو با اقتصادآنلاین:

بازگشت پارکبان‌ها به تهران؛ با شمایل جدید/ تردد دوباره بمب‌های متحرک

۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۸، ۱۲:۲۶
کد خبر: 352603
بازگشت پارکبان‌ها به تهران؛ با شمایل جدید/ تردد دوباره بمب‌های متحرک

به گفته دبیر کمیسیون عمران و حمل ونقل شورای شهر تهران؛ عمر مخازن گاز اتوبوس‌های شهری به پایان رسیده است.

اقتصادآنلاین - فائزه مومنی؛ در نهایت بعد از کش و قوس‌های فراوان میان کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران و  معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران، کلید اجرایی شدن طرح ساماندهی پارک حاشیه‌ای در منطقه 2 به صورت پایلوت خورد.

به گفته محمدعلی کرونی، دبیر کمیسیون عمران و حمل ونقل شورای شهر تهران؛ قسمتی از خط‌کشی معابر  و نصب تابلوها انجام شده و اپلیکیشن نیز آماده است.

اما این روش ساماندهی یک مشکل دارد و آن هم استفاده دوباره از نیروی انسانی است که تداعی‌کننده ماجرای پارکبان‌ها است و باز هم باعث درگیری میان ماموران شهرداری و مردم بر سر جای پارک می‌شود.  

دبیر کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران به اقتصادآنلاین می‌گوید: در این نرم افزار باید یک فرد در طی مسیر پیاده‌روی کند و بعد از چک پلاک‌ها، ماشین‌هایی که جای پارک رزرو نکرده‌اند یا هزینه‌اش را نداده‌اند، جریمه کند.

او ادامه می‌دهد: در حالی که کمیسیون پیشنهاد داد تا از نرم‌افزارهایی که هیچ انسانی در آن حضور ندارد استفاده شود. در این نرم‌افزارها سنسورهایی در زمین کار گذاشته می‌شود و هر ماشینی که به صورت غیر مجاز پارک کرده، بدون دخالت انسان جریمه می‌شود.

تجربه نشان داده که دخالت انسان باعث می‌شود علاوه بر درگیری با شهروندان، باگ‌های نرم‌افزار و راه‌های فرار آن به وسیله افراد خلافکار کشف شود و باز همان چالش‌هایی که بر سر حضور پارکبان‌ها وجود داشت، به شکل دیگری ایجاد شده و ساماندهی جای پارک و درآمدزایی از آن به تعویق بیفتد.

دبیر کمیسیون عمران و حمل نقل شورای شهر تهران در قسمت دیگری از صحبت‌هایش به پایان یافتن عمر مخازن گاز اتوبوس‌های شهری اشاره کرده و می‌گوید: در جلسه‌ای که اسفندماه گذشته با شرکت واحد اتوبوسرانی داشتیم، پیمان سنندجی، مدیرعامل این شرکت از پایان یافتن عمر این مخازن خبر داد. او گفته که برای پیگیری این موضوع به وزارت کشور نیز نامه زده اما هنوز پاسخی دریافت نکرده است.

چندسال پیش نیز همین موضوع برای اتوبوس‌های گازسوز اتفاق افتاد و شورای وقت به فوریت عملیات نوسازی آن‌ها را به تصویب رساند.  حالا اما و با گذشت چندسال، وضعیت مخازن به حالت اضطرار و خطرناک رسیده است و نیاز ورود جدی شورا به این موضوع است.