۰ نفر

تعیین نرخ‌ جدید تردد در طرح ترافیک

۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۸، ۹:۳۳
کد خبر: 352358
تعیین نرخ‌ جدید تردد در طرح ترافیک

مدیر واحد ساماندهی محدوده‌ها و طرح‌های ترافیک از تعیین نحوه عوارض تردد در محدوده طرح ترافیک خبر داد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، عمار سعیدیان‌فر در مورد تغییرات بهای عوارض ورود به محدوده طرح ترافیک در سال ۹۸، با بیان اینکه نوع معاینه فنی در تعیین بهای عوارض تعیین کننده است، گفت: بهای طرح ترافیک برای ساکنان محدوده در سال جاری ۵۰ درصد کمتر از بقیه تعیین شده است یعنی ساکنان محدوده طرح ترافیک از تخفیف ۵۰ درصد بهره مند هستند و علاوه بر این خروج ساکنان قبل از ساعت ۸:۳۰ و ورودشان بعد از ساعت ۱۶:۳۰ برای آنها رایگان محسوب خواهد شد.

وی با بیان اینکه تعیین قیمت نهایی طرح ترافیک به نوع معاینه فنی و زمان تردد بستگی دارد، گفت: در طرح ترافیک سال جاری برای خودروهای فاقد معاینه فنی برتر ۱۵ درصد، افزایش بها در نظر گرفته شده و بهای طرح ترافیک برای خودروهای دارای معاینه فنی کمتر از ۸ درصد، افزایش یافته است.

سعیدیانفر با بیان اینکه یکی از ملاک‌های محاسبه بهای عوارض، حضور در زمان اوج یا غیراوج ترافیک و آخرین و اولین مشاهده پلاک در دوربین ها است، گفت: ساعت قبل از ۱۰ صبح و بعد از ۱۶ عصر، ساعت اوج ترافیک صبح و عصر در نظر گرفته شده است.

نوع معاینه فنی و زمان تردد دوعامل تعیین قیمت

وی در مورد هزینه های تردد در محدوده طرح ترافیک با بیان اینکه اگر محل سکونت داخل محدوده طرح ترافیک باشد با ۵۰ درصد تخفیف مواجه هستید، گفت: در ساعات غیر اوج اگر خودرو دارای معاینه فنی برتر باشد مبلغ ۷۲۴۵ تومان در نظر گرفته می‌شود و اگر در ساعات غیر اوج خودروی دارای معاینه فنی عادی وارد محدوده شود، مبلغ ۹۶۶۰ تومان برای وی تعیین خواهد شد.

وی با بیان اینکه اگر منزل داخل محدوده طرح ترافیک باشد در ساعتی که در یکسر اوج از منزل خارج شوید و دارای معاینه فنی برتر باشید مبلغ ۱۰ هزار و ۳۵۰ تومان برای شما در نظر گرفته می‌شود و اگر دارای معاینه فنی عادی باشید در یکسر اوج مبلغ ۱۳ هزار و ۸۰۰ تومان برای شما در نظر گرفته می‌شود گفت: اگر تردد شما در دو سر اوج (قبل از ۱۰ صبح و بعد از ساعت ۱۶) باشد و دارای معاینه فنی برتر باشید مبلغ ۱۵ هزار و ۵۲۵ تومان و اگر دارای معاینه فنی عادی باشید مبلغ ۲۰ هزار و ۷۰۰ تومان برای شما در نظر گرفته خواهد شد.

سعیدیان با بیان اینکه اگر محل سکونت خارج از محدوده طرح ترافیک باشد قطعا تخفیف ۵۰درصدی لحاظ نمی شود و قیمت ها افزایش می یابد ادامه داد:اگر خودرویی در ساعات غیر اوج وارد محدوده طرح ترافیک شود، در صورت داشتن معاینه فنی برتر مبلغ ۱۴ هزار و ۴۹۰ تومان در نظر گرفته می‌شود و در صورت داشتن معاینه فنی عادی مبلغ ۱۹ هزار و ۳۲۰ تومان براساس نرخ سال ۹۸ از حساب شهروندی وی کسر می شود.

مدیر واحد ساماندهی محدوده‌ها و طرح‌های ترافیک گفت،: اگر زمان سفر در حالتی باشد که در یک سر اوج باشد در صورت داشتن معاینه فنی برتر مبلغ ۲۰ هزار و ۷۰۰ تومان و در صورت داشتن معاینه فنی عادی مبلغ ۲۷ هزار و ۶۰۰ تومان در حساب شهروندی راننده محسوب خواهد شد.

به گفته سعیدیان‌فر، اگر سفر در خارج از محدوده در دو سر اوج باشد در صورت داشتن معاینه فنی برتر مبلغ ۳۱ هزار و ۵۰ تومان و در صورت داشتن معاینه فنی عادی مبلغ ۴۱ هزار و ۴۰۰ تومان تعیین خواهد شد.

تشریح نوع سهمیه بگیران طرح ترافیک

مدیر واحد ساماندهی محدوده‌ها و طرح‌های ترافیک با بیان اینکه شهروندان می‌توانند برای تعیین و محاسبه دقیق نرخ عوارض تردد خود به سایت "تهران من " مراجعه و با ورود به قسمت عوارض طرح سال ۹۸ به چهار سوال پاسخ داده و عوارض تردد خود را محاسبه کنند، در مورد تخفیف بگیران طرح ترافیک گفت: البته بر اساس مصوبه شورای شهر تهران، برای گروه‌های مختلف سهمیه با تخفیف در نظر گرفته است که این تخفیف ها براساس معرفی نهادهای مسئول تخصیص می‌یابد که براین اساس خبرنگاران دارای ۹۰ درصد تخفیف هستند و جانبازان به صورت رایگان می‌توانند وارد محدوده طرح ترافیک شود.

وی با بیان اینکه تخفیف ۹۰ درصدی برای معلولین و بیماران خاص در نظر گرفته شده است، گفت: همچنین خودروهای مسافربری و آژانس ها در صورتی که سه سند سفر در روز ثبت کنند مشمول دریافت تخفیف ۷۰ درصدی می‌َشوند، و وانت بارها و خودروهای عمومی نیز اگر یک "باربرگ" در روز به ثبت برسانند، می‌توانند از تخفیف ۷۰ درصدی بهره‌مند شود.

سعیدیان‌فر افزود: البته همه سهمیه بگیران می بایست مبلغ ۱۲۰ هزار تومان بابت بهای خدمات پرداخت کنند.