۰ نفر

حذف پنج‌ مرکز علمی کاربردی شهرداری تهران

۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۸، ۱۷:۰۳
کد خبر: 351258
حذف پنج‌ مرکز علمی کاربردی شهرداری تهران

بنا بر مصوبه امروز اعضای شورای شهر تهران؛ پنج مرکز علمی کاربردی شهرداری تهران حذف شد.

به گزارش اقتصادآنلاین، زهرا صدراعظم نوری روز یکشنبه در یکصد و سی و نهمین جلسه علنی شورای شهر تهران به عنوان مبتکر طرح ساماندهی مراکز آموزشی گفت: حذف رشته هایی که با حوزه وظایف و مأموریت های قانونی شهرداری تهران ارتباطی ندارند، از اهداف این طرح است.

وی ادامه داد: با حذف این مراکز علاوه بر افزایش کیفیت آموزشی از هزینه های غیر ضروری پرهیز می شود.

نوری افزود: پیشنهاد کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر این است که 9 مرکز به 2 مرکز تبدیل شده و تا شهریور ماه این امر محقق شود اما بنابر توضیحاتی که رییس جدید این مراکز داده جا دارد مباحث کارشناسی تر بررسی شود.

وی با بیان اینکه در شهر تهران 34 مرکز آموزشی و پژوهشی وجود دارد که 22 مرکز آموزشی و 18 مرکز پژوهشی هستند، گفت: باید جلوی موازی کاری را بگیریم.

نوری همچنین پس از رد پیشنهاد خارج شدن این طرح از دستور و تصویب کلیات آن پیشنهاد داد که 9 مرکز علمی کاربردی به 4 مرکز تبدیل شود.

براساس آن چیزی که پیشنهاد شد: مرکز ایمنی و بحران در 2 مقطع کاردانی و کارشناسی، مرکز علمی کاربردی آموزش حمل و نقل و ترافیک شهری، مرکز علمی فناوری نوسازی و شهر هوشمند و مرکز آموزشی فرهنگی و اجتماعی (مدیریت کسب و کار و مدیریت محله و مشارکت های مردمی) همچنان به کار خود ادامه می دهند.

در نهایت این پیشنهاد با اکثریت آرا به تصویب رسید.