۰ نفر

عضو شورای شهر تهران:

انتقاد مسجدجامعی به سردیس نصب شده از مرحوم مشایخی/ مجسمه‌ای شبیه به عکس پرسنلی

۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۸، ۱۰:۳۰
کد خبر: 351177
انتقاد مسجدجامعی به سردیس نصب شده از مرحوم مشایخی/ مجسمه‌ای شبیه به عکس پرسنلی

عضو شورای شهر تهران گفت: سردیس مرحوم جمشید مشایخی مانند عکس پرسنلی سه بعدی وی می ماند و هیچ نسبتی با حیات این هنرمند ندارد.

اقتصادآنلاین - فائزه مومنی ؛ احمد مسجدجامعی در جلسه علنی صبح امروز با اشاره به نصب سردیس مرحوم جمشید مشایخی بر کوچه ای که به نام وی نامگذاری شده گفت: سردیس هنرمندان و چهره فرهنگی زیادی در شهر تهران نصب شده مانند اخوان ثالث، نیما یوشیج، فریدون مشیری که به نظر می آید برای ساخت این سردیس ها باید روال و سیر مشخصی طی شود. فراخوانی به هنرمندان داده شود و کمیته ای برای تهیه این سردیس ها تشکیل شود.

وی تاکید کرد: در ساخت سردیس هنرمندان باید به حیات اجتماعی و زندگی هنری هنرمند نیز توجه شود اما در سردیس مرحوم مشایخی که به تازگی نصب شده مانند این می ماند که آخرین عکس پرسنلی وی را سه بعدی کرده و به عنوان تندیس نصب کرده باشند و این تندیس هیچ شباهتی به چهره ای که مردم از مرحوم مشایخی از فیلم ها دیده اند ندارد و در خور نام مشایخی نیست.

مسجدجامعی خطاب به شهرداری گفت: باید برای چهره های ملی فکر ملی کنیم و اثری خلق کنیم که در خور این هنرمند باشد.

عضو کمیسیون فرهنگی شورای شهر هران از شهرداری خواست در این مورد توضیح دهد.

مسجدجامعی در ادامه با اشاره به نامگذاری معبری به نام بهمن بیگی گفت: همان روز در شورا تذکر دادم که معبری باید به نام وی باشد که در شان این چهره باشد که تایید شد این نسبت برقرار شده است.

وی با اشاره به مراسم نامگذاری این معبر گفت: در جریان مراسم متوجه شدیم پیش از این، این معبر به استاد صادق آیینه وند بوده است. در صحن شورا تاکید می کنم اعضای شورای شهر هیچ مشکلی با استاد مرحوم صادق آیینه وند نداشته و از دوستداران مرحوم هستند و در حال حاضر بخشی از این معبر به نام بهمن بیگی نامگذاری شده است و این تصمیم به این معنا نیست که اعضای شورا نظر مساعد نسبت به مرحوم آیینه وند ندارند.

وی از شورا درخواست کرد در این مورد بررسی و تصمیم گیری شود.

حجت نظری در جریان این تذکر گفت: به نظر می آید مصوبه ای در خصوص نامگذاری این معبر به نام مرحوم آیینه وند وجود ندارد و شهرداری حق ندارد برای خود معابر را نامگذاری کند.

هاشمی در پاسخ به نظری گفت شاید این نامگذاری به زمانی بود که هنوز شوراها تشکیل نشده بود که نظری پاسخ داد مرحوم آیینه وند چند سال است که فوت کرده است.

محسن هاشمی در ادامه با اشاره به نامگذاری برخی از معابر به نام مشاهیر زنده گفت: خوب است سردیس های این افراد بر اساس تکنولوژی های به روز ساخته شود.

در ادامه نظری با بررسی مصوبات پیشین اعلام کرد: مصوبه ای در خصوص نامگذاری معبری به نام آیینه وند وجود داشته و بابت تذکر پیشین خود عذرخواهی کرد.