۰ نفر

حناچی: در سیل اخیر غافلگیر شدیم

۲۷ فروردین ۱۳۹۸، ۲۰:۵۰
کد خبر: 347332
حناچی: در سیل اخیر غافلگیر شدیم

شهردار تهران به تدوین گزارش ملی سیل تهران توسط دولت و به غافلگیری در سیل اخیر در برخی استان ها اشاره کرد و گفت: تهیه گزارش ملی در دنیا مرسوم است و می‌تواند درس‌های بزرگی به ما دهد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، پیروز حناچی عصر سه شنبه در آیین بهرداری از 20 پروژه مدیریت شهری در منطقه 6 با اشاره به پروژه‌های افتتاح شده اظهار داشت: این پروژه‌ها برای شرایط خاص و برای بهتر شدن حال تهران بسیار موثر است.
وی ادامه داد: ما اگر با تهدیداتی مواجع هستیم باید آن را شناسایی کنیم و آمادگی لازم برای مقابله با آن‌ را داشته باشیم. 
شهردار تهران با اشاره به سیل اخیر و به خصوص سیل در شیراز گفت: متاسفانه ما در سیل اخیر به علائم توجه نکردیم و به همین دلیل غافلگیر شدیم.
وی ادامه داد: در سیل اخیر مکان‌های تازه ساخته شده دچار آبگرفتگی و مکان‌هایی که در قدیم ساخته شده است دچار آبگرفتگی نشد و این نشان می‌دهد که ما توجهی به معماری گذشته نداریم.
شهردار تهران با بیان اینکه تمامی رودخانه‌های تهران قبل از فصل زمستان و قبل از عید لایروبی شد، گفت: در زمان بارش‌ها به تمامی مناطق حالت آماده باش داده شد.
وی افزود: زمانی می‌توانیم در برابر حوادث آمادگی داشته باشیم که به مردم آموزش دهیم که در مواقع حساس چه کارهایی باید انجام دهند.
حناچی ادامه داد: پس از حادثه پلاسکو و تهیه گزارش ملی امروز تجهیزات آتش‌نشانی بسیار پیشرفت کرده و قابل قیاس با گذشته نیست.