۰ نفر

معاون توسعه منابع انسانی شهرداری تهران در گفت‌وگو با اقتصادآنلاین:

تایید حضور هیئت مدیره‌های بازنشسته غیرموظف در شهرداری تهران/ همه پست‌های قائم مقام حذف شده است

۲۶ فروردین ۱۳۹۸، ۱۴:۱۷
کد خبر: 347037
تایید حضور هیئت مدیره‌های بازنشسته غیرموظف در شهرداری تهران/ همه پست‌های قائم مقام حذف شده است

معاون توسعه منابع انسانی شهرداری تهران می‌گوید؛ به هیئت مدیره‌های بازنشسته غیر موظف شرکت‌ها اعلام کردیم که با ماندنشان در شهرداری تهران مشکل داریم.

اقتصاد آنلاین - فائزه مومنی؛ ابراهیم شیخ در پاسخ به سوال خبرنگار اقتصادآنلاین مبنی بر اینکه آیا هیئت مدیره‌های بازنشسته از شهرداری تهران رفته‌اند یا نه گفت:بازنشسته ها همه خداحافظی کردند البته قانون هیئت مدیره ها را مستثنی کرده اما اجازه ادامه فعالیت به همان‌ها هم ندادیم. معاونت حقوقی رییس جمهوری نامه‌ای داد که هیئت مدیره‌ شغل تمام وقت محسوب نمی‌شود و می‌توانند به عنوان همکار در مجموعه شرکت بمانند اما با همه بازنشسته‌ها خداحافظی کردیم.

او ادامه داد: اما این مجوز قانونی برقرار است که در هیئت مدیره‌ها از بازنشسته‌ها به صورت غیر موظف استفاده کنیم.اعضای هیئت مدیره دو دسته‌اند، موظف‌ها کسانی هستند که مسوولیت سازمانی می‌پذیرند و مدیرعامل می‌شوند و تمام وقت باید در سازمان حضور داشته باشند، غیر موظف‌ها هیچ حقوقی دریافت نمی‌کنند،فقط بابت حضورشان در جلسه حق‌الجلسه می‌گیرند.

شیخ در پاسخ به این سوال که آیا ما هیئت مدیره غیر موظف در شهرداریم داریم یا نه نیز اظهار کرد: بازنشسته موظف مطلقا نداریم، به غیر موظف‌ها هم ابلاغ کردیم که با ماندنشان مشکل داریم. تعداد خاصی نیستند. مطمئن باشید قصه بازنشسته‌ها در شهرداری تهران تمام شده است.

معاون توسعه منابع انسانی شهرداری تهران همچنین در پاسخ به این سوال که امسال چه تعداد نیرو در شهرداری تعدیل می‌شود، اضافه کرد: دائما برنامه کاهش نیرو و چابک‌سازی را در شهرداری تهران داریم، ما هرسال 6درصد از نیروی سازمانی مازاد بر پست‌های سازمانی‌مان را باید کاهش دهیم، در سال 97، بیش از هزار و 700نفر از بدنه شهرداری تعدیل شدند.

شیخ همچنین در واکنش به خبری مربوط به ماندن برخی از قائم مقامان شهرداری‌های مناطق نیز اظهار کرد: بیخود می‌‌گویند، همه آن‌ها حذف شده‌اند، کسی که در پست قائم مقام نشسته باشد نداریم، سفره را جمع کردیم، حالا فرد آنجا نشسته اما پستی ندارد.