۰ نفر

شهردار تهران: با لایروبی به موقع مسیل‌ها غافلگیر نشدیم

۲۳ فروردین ۱۳۹۸، ۲۱:۰۲
کد خبر: 346429
شهردار تهران: با لایروبی به موقع مسیل‌ها غافلگیر نشدیم

شهردار تهران گفت: از زمستان سال ۹۷لایروبی مسیل‌ها و رودها را در تهران آغاز کردیم و همین امر باعث شد در تهران غافلگیر نشویم.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس، پیروز حناچی شهردار تهران شامگاه امشب در برنامه زنده درجه یک شبکه اول سیما با موضوع اقدامات شهرداری تهران در مناطق سیل‌زده، گفت: به واسطه اقدامات انجام گرفته در بارندگی‌های شدید تهران، خوشبختانه غافلگیر نشدیم.

وی افز‌ود: ما می‌دانستیم با بارندگی‌های غیر متعارف مواجه می‌شویم به همین دلیل از زمستان سال ۹۷ لایروبی مسیل‌ها و رودها را در تهران آغاز کردیم.

شهردار تهران همچنین درباره اعزام همکارانش به استان‌های سیل زده، گفت: همکارانم به همراه تجهیزات و امکانات لازم به استان‌های گلستان و لرستان عزیمت کردند.

وی افزود: اکیپ‌هایی برای کمک به مناطق سیل‌زده از جمله لرستان، گلستان و سوسنگرد فرستادیم و همچنان هم در مناطق حضور دارند.

حناچی خاطرنشان کرد: با همکاری وزارت ارتباطات هشدارهایی به مردم در نقاطی که احتمال وقوع سیلاب و طغیان رودخانه‌ها بودند داده شد که این روند در آینده تخصصی‌تر ادامه پیدا می‌کند.

شهردار تهران گفت: ما در تهران تا آستانه سیل در مسیر اتوبان کرج و وردآورد پیش رفتیم که خوشبختانه این اتفاق رخ نداد اما آماده بستن اتوبان بودیم تا مردم گرفتار نشوند که خوشبختانه این کار لازم نشد.

وی به مسائل زیست محیطی اشاره کرد و گفت: شناخت درست از طبیعت و استفاده از امکانات و پیش‌بینی آینده باعث شده است آسیب کمتر شود اما اکنون در حریم رودخانه خانه می‌سازیم.

حناچی با اشاره به این مطلب که در آموزه‌ها می‌گفتند کسی که خانه رود را خراب کند، رود خانه‌اش را خراب می‌کند، گفت: مثلا پل‌هایی که در دوره ساسانی ساخته شده یا بازار وکیل مشخص است گذشتگان با توجه به آگاهی از سرزمین، ساخت و ساز انجام می‌دادند.

حناچی در بخشی دیگر از سخنانش در خصوص انتصاب مدیران نیز گفت: در استفاده از مدیران سعی کرده‌ایم تخصص و استفاده از نیروهای داخلی و متخصص شهرداری و جوانان را مورد توجه قرار دهیم.

وی افزود: یکی از کارهایی که در شهرداری در سال رونق تولید در حال انجام است استفاده از توان داخلی برای انجام پروژه‌ها از جمله مترو و واگن‌هاست.