۰ نفر

دبیر کمیسیون عمران و حمل‌ونقل شورای شهر تهران در گفت‌وگو با اقتصادآنلاین:

خط6 مترو تهران ایمن نیست!/ نامه کمیسیون حمل‌ونقل به شهردار

۱۷ فروردین ۱۳۹۸، ۱۳:۵۵
کد خبر: 345066
خط6 مترو تهران ایمن نیست!/ نامه کمیسیون حمل‌ونقل به شهردار

دبیر کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران می‌گوید؛ رییس این کمیسیون درباره ناایمنی خط6 به شهردار تهران نامه زده است.

اقتصاد آنلاین - فائزه مومنی؛ محمدعلی کرونی در واکنش به خبر افتتاح خط 6مترو که فردا صبح با حضور رییس جمهوری برگزار می‌شود به خبرنگار اقتصادآنلاین گفت: این خط ایمن نیست و در همین رابطه علیخانی، رییس کمیسیون عمران و حمل نقل شورای شهر تهران امروز به شهردار نامه زده است.

او ادامه داد: البته علیخانی درباره ناایمنی خط 7نیز به شهردار نامه زده بود اما هیچ پاسخی دریافت نکرد. فردا نیز در اعتراض به افتتاح این خط با وجود ناایمن بودن در مراسم شرکت نخواهد کرد.

گفتنی است مطابق با گفته کمیسیون عمران و حمل ونقل شورای شهر تهران؛ فاز جنوبی خط ۶ مترو تهران به طول ۹ کیلومتر و ۸ ایستگاه است که روز یکشنبه ۹ کیلومتر مسیر با ۳ ایستگاه دولت آباد، بعثت و میدان شهدا افتتاح خواهد شد. از ۷ هواکش میان تونلی که در این مسیر ۹ کیلومتری وجود دارد فقط یک هواکش حدفاصل ایستگاه‌های میدان خراسان و خیابان منصور در روز یکشنبه راه اندازی خواهد شد و ۶ هواکش مابقی به علت نبود تجهیزات آماده نخواهند شد.

پست برق بخش جنوبی خط ۶ هم به علت آماده نبودن تجهیزات مربوطه در مدار قرار نخواهد گرفت و به ناچار از برق خط ۴ استفاده خواهد شد لذا امکان بهره برداری به صورت کامل وجود نخواهد داشت و سرفاصله قطارها بالای ۳۰ دقیقه خواهد بود.

در هر ایستگاه که مورد بهره برداری قرار می‌گیرد می‌بایست سه هواساز مربوط به سکوی مسافرین، نیم تونل شمالی و نیم تونل جنوبی جهت دمش هوا بیرون به داخل ایستگاه راه اندازی شود که در ۳ ایستگاه مورد اشاره که قرار است روز یکشنبه افتتاح شود اما به صورت کامل نصب نشده که عملاً کارایی لازم را نخواهد داشت.

به گفته کرونی؛ دبیر کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران، سیستم اطفا حریق نیز در این بخش نصب و راه اندازی نشده است.

WhatsApp Image 2019-04-06 at 07.02.48