۰ نفر

در صحن شورای شهر تهران مطرح شد:

پایان بررسی تبصره‌های لایحه بودجه/ افزایش سقف بودجه در قالب تبصره

۱۳ اسفند ۱۳۹۷، ۱۲:۴۸
کد خبر: 339584
پایان بررسی تبصره‌های لایحه بودجه/ افزایش سقف بودجه در قالب تبصره

38 تبصره از لایحه بودجه سال 98 شهرداری تهران در نوبت صبح جلسه روز دوشنبه شورای شهر تهران به تصویب رسید.

به گزارش اقتصاد آنلاین ، اعضای شورای شهر تهران در جریان بررسی تبصره های بودجه  سال 98 شهرداری تهران به شهرداری اجازه دادند علاوه بر سقف اعتبار مصوب حوزه معاونت فنی و عمران 4 هزار و 900 میلیارد ریال را از محل منابع غیرنفتی صرفا به منظور تکمیل پروژه های نیمه تمام هزینه کرده و آن را در تفریغ بودجه 98 جهت تصویب به شورای شهر ارائه کنند.

در این تبصره 27 پروژه نیمه تمام از جمله پروژه احداث دولت آباد و تقاطع های مربوطه، احداث بزرگراه شهید بروجردی، احداث دسترسی آزادراه آزادگان به خیابان دستواره، تهیه طرح های بهسازی لرزه ای پلها، تعمیر و نگهداری جمع آوری کانالهای همسطح، مقاوم سازی پل های سواره رو سطح شهر تهران، احداث تقاطع غیرهمسطح آزادی – استاد معین، احداث تقاطع غیرهمسطح چمران- جلال آل احمد و ... اشاره شده بود که حجت نظری پیشنهاد حذف این تبصره را داد.

الویری در موافقت با این پیشنهاد گفت: اگر قرار است به این تبصره رای بدهیم باید به سقف بودجه اضافه کنیم و اگر منظور دوستان این است که اگر درآمدها تحقق یابد و در صورت افزایش درآمدهای غیرنقد اضافه درآمد صرف این پروژه ها شود ادبیات تبصره باید تغییر کند.

فراهانی در تایید سخنان الویری گفت: برداشت دوم درست است و باید اصلاح عبارتی انجام شود که در نهایت اعضای شورا به حذف این تبصره رای ندادند.

همچنین در جریان این جلسه شهرداری تهران موظف شد ردیف های اعتباری منظور شده در بودجه مرکز مطالعات و برنامه ریزی شهر تهران را با رعایت موارد ذیل به مصرف برساند. کلیه پروژه ها و طرح های پژوهشی در چارچوب برنامه مصوب 5 ساله سوم هزینه شود و به منظور جلویگری از تکرار و موازی کاری عناوین پژوهشی معاونت ها و سازمانهای شهرداری عنوان پژوهشی خود را در سامانه پژوهشیار ثبت کنند.

همچنین در جریان بررسی تبصره ها اعضای شورا، شهرداری را موظف کردند در راستای استانداردسازی فعالیت ها و خدمات جایگاههای عرضه سوخت متعلق به خود را بهسازی، نگهداری و مدیریت کنند و در صورت لزوم با هماهنگی وزارت نفت به بخش خصوصی واگذار کنند. همچنین شهرداری موظف شد در صورت تحقق ردیف های درآمدی مربوط به مجتمع های ایستگاهی این درآمدها را صرفا به توسعه و تکمیل خطوط و ایستگاههای مترو اختصاص دهند و هر سه ماه یکبار گزارش آن را به کمیسیون تخصصی ارائه کنند.