۰ نفر

در صحن شورای شهر تهران مطرح شد:

تصویب کلیات لایحه بودجه98 شهرداری تهران/ رقم واقعی بودجه شهرداری ۲۳هزار میلیارد تومان است

۱۲ اسفند ۱۳۹۷، ۱۳:۵۱
کد خبر: 339353
تصویب کلیات لایحه بودجه98 شهرداری تهران/ رقم واقعی بودجه شهرداری ۲۳هزار میلیارد تومان است

معاون برنامه ریزی و امور شوراهای شهرداری تهران گفت:مطابق با تورم کشور باید بودجه شهرداری٢٣هزار میلیارد تومان باشد اما ما روی ١٨هزار میلیارد تومان بودجه را تدوین کرده‌ایم.

اقتصاد آنلاین- فائزه مومنی؛ سکینه اشرفی،معاون برنامه‌ریزی شهرداری تهران در توضیح لایحه بودجه ٩٨شهرداری گفت:بودجه باید ۲۳هزار میلیارد تومان میبود اما با ۵هزار و ۶۰۰میلیارد تومان،بودجه ۱۸هزار میلیاردی ارائه دادیم.همچنین بودجه تناسب کامل با برنامه پنج‌ساله سوم توسعه دارد.

اما الهام فخاری،عضو شورای شهر تهران در مخالفت با کلیات بودجه گفت:نشانی از تغییر رویکرد در بودجه ۹۸دیده نمی‌شود.در تدوین بودجه،به برنامه پنج‌ساله سوم کاملا بی‌توجهی شده است.

میرلوحی،دیگر عضو شورای شهر تهران،در موافقت با کلیات بودجه اظهار کرد:اگر  برخی از منابع در شهرداری تهران شناسایی و تحصیل شود،می‌توان بودجه را تا ۲۰هزار میلیارد تومان افزایش داد.درآمد پایدار در سال ۹۵، زیر ۲۵درصد بوده و امسال تا ۳۳درصد هم خواهد رسید.

محمد جواد حق‌شناس،رییس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران نیز در مخالفت با کلیات بودجه گفت:بودجه باید تحقق یکسال برنامه باشد اما بودجه ۹۸چنین ویژگی ندارد.همچنین بودجه فرهنگی ۱۳درصد کاهش پیدا کرده و این قابل قبول نیست

در نهایت کلیات لایحه بودجه سال ۹۸ شهرداری تهران  با ۱۳ موافق و ۶ مخالف به تصویب رسید.