۰ نفر

شهردار تهران:

تایید استفای معزی از شهرداری تهران/دوچرخه‌سواری بانوان را حساس نکنیم

۱۱ اسفند ۱۳۹۷، ۱۸:۱۳
کد خبر: 339175
تایید استفای معزی از شهرداری تهران/دوچرخه‌سواری بانوان را حساس نکنیم

پیروز حناچی،شهردار تهران در جریان افتتاح پروژه تقاطع غیرهمسطح بزرگراه شهید حکیم با بلوار المپیک در جمع خبرنگاران با تایید استعفای معاون فنی و عمرانی خود گفت:آقای معزی استفاده داده‌اند و از مجموعه عمرانی شهر تهران جدا شدند.

اقتصادآنلاین - فائزه مومنی؛ شهردار تهران همچنین در واکنش به کاهش آبگرفتگی‌های معابر نیز اظهار کرد:کاهش آب‌گرفتگی‌ها به دلیل تکمیل زیرساخت‌های لازم در حوزه ساماندهی آب‌های سطحی و زیرسطحی است اما هنوز این پروژه کامل نشده و طرح جامعی در این رابطه وجود دارد که در حال تکمیل است.

او با اشاره به تصویب بودجه در کمیسیون تلفیق شورای شهر تهران اظهار کرد:سقف بودجه، بسته و بودجه ارائه شده که بر اساس شرایط اقتصادی و تورم کنونی کشور، بودجه‌ای کاهنده است، البته چاره‌ای در این رابطه نداشتیم.

حناچی در پاسخ به سوالی درباره محدودیت‌های دوچرخه سواری بانوان گفت: افزایش کیفیت زندگی تنها به دوچرخه‌سواری محدود نمی‌شود و ما نباید در رابطه با دوچرخه‌سواری زنان به حساسیت‌ها دامن بزنیم.

حناچی همچنین درتوضیح ویژگی تقاطع افتتاح شده نیز گفت:بهره‌برداری از تقاطع غیرهمسطح شهید حکیم و دهکده المپیک باعث می‌شود در ۶ خط حمل و نقل عمومی و اتوبوسرانی این منطقه افزایش سرعت داشته باشیم و ۴.۳ کیلومتر به طور متوسط کسر مسیر داشته و ۱۴ دقیقه مسافران زودتر به مسیر می رسند.

وی با اشاره به ضرورت مانیتورینگ دائم بر روی شریان‌های ارتباطی شهر اظهار کرد: زلزله ژاپن باعث کشته شدن ۶ هزار نفر شد و به دلیل تخریب شریان های اصلی، شکستن لوله های گاز و پل ها، امدادرسانی به قربانیان این زلزله دشوار و غیرممکن شده بود.باید ۷۰۰ دهنه پلی که در شهر تهران وجود دارد را به طور دائم مانیتورینگ کنیم.

فرانسوی‌ها ماشین‌سواران را نقره داغ می‌کنند/با حضور مردم پارک طالقانی امن شد

پیروز حناچی،در ادامه و در جریان همایش امکان و روش اجرای tod در شهر تهران گفت:تعداد روزهای آلوده در طول سال و مقایسه آن با استانداردهای جهانی چند پیام را به ما می دهد که باید چند نکته اصلی مانند میزان استفاده ازخودروهای شخصی، موتورهای کاربراتوری، تردد ماشین های سنگین بدون معاینه فنی را مورد بررسی قرار دهیم. 

وی ادامه داد: افزایش آلاینده ها در روزهای تعطیل در زمانی که تردد خودروهای سنگین آزاد می شود یک پیام دارد و آن این است که در خصوص معاینه فنی خودروهای سنگین دچار چالش هستیم.

به گفته او در پاریس هیچ محدودیتی برای تولید خودروها وجود ندارد و 13 میلیون خودرو پلاک می شود اما کسانی که از خودروی شخصی استفاده می کنند نقره داغ می شوند و باید ساعتها در ترافیک بمانند و عبور وسایل حمل و نقل عمومی را نظاره کنند. 

او با اشاره به ضرورت حضور مردم در عرصه‌های عمومی برای افزایش امنیت شهری اظهار کرد: یکی دیگر از دلایل حضور مردم در عرصه های عمومی، وجود امنیت است. پیش از این پارک طالقانی امنیت کافی را نداشت و با حضور دائمی پلیس نیز نمی توانستیم این امنیت را ایجاد کنیم. اما با احداث پل طبیعت و دسترسی مردم به باغ کتاب، موزه دفاع مقدس و غیره این امنیت برقرار شد