۰ نفر

برخلاف ادعای شهردار تهران:

شهرداری اجازه خرید فیلتر دوده ندارد!

۸ اسفند ۱۳۹۷، ۲۰:۴۷
کد خبر: 338657
شهرداری اجازه خرید فیلتر دوده ندارد!

دبیر کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران گفت: تمامی بندهای مربوط به فیلتر جاذب دوده از برنامه سوم حذف شده است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از مهر، محمدعلی کرونی با بیان این که تمامی بندهای مربوط به فیلتر جاذب دوده از برنامه سوم حذف شده است گفت : بر چه مبنایی اعلام می کنند خرید ۷۰۰ فیلتر جذب دوده در دستور کار قرار دارد. اگر برنامه ۵ ساله قرار است بعنوان سندی راهبردی مبنای فعالیت های شهرداری طی۵ سال آینده باشد طرح این موضوعات که ناقض مصوبات شوراست نشان از عدم توجه به برنامه و اهداف تعیین شده در آن است. البته اینگونه اطلاعات قاعدتا از سوی معاونت های مربوطه در اختیار شهردار قرار می گیرد و گویا قرار است معاونت حمل و نقل صرفا برمبنای نظرات شخصی عمل کند.

وی ادامه داد : عدم التزام به برنامه و بودجه که مصادیق آن در همین مورد فیلتر دوده و عدم ساماندهی پارک های حاشیه ای مشهود است و بارها  توسط اعضای کمیسیون حمل و نقل تذکر داده شده و امیدواریم در سال جدید سرلوحه فعالیت های معاونت حمل و نقل قرار بگیرد.

دبیر کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران با بیان این که ارائه مستندات کافی از سوی کمیسیون حمل و نقل در اثبات ناکارآمدی نصب فیلترهای دوده و هدررفت هزینه از محل منابع درآمدی شهرداری برای این موضوع، باعث شد در جریان بررسی برنامه سوم بندهای مرتبط با خرید و نصب فیلتر دوده برروی اتوبوس های فرسوده مورد تصویب شورای شهر تهران قرار نگیرد گفت : اولویت با خرید ناوگان نو است و حتی استعلام از کارخانه سازنده اتوبوس های شهری به منظور نصب فیلترهای دوده برروی ناوگان فرسوده به علت عدم سازگاری مشخصات فنی موتور و فیلتر و بالا بردن استهلاک موتور، منجر به عدم تداوم استفاده از این فیلترها از سوی رانندگان خواهد شد  .

شهردار تهران روز دوشنبه در نشست خبری خود اعلام کرده بود خرید ۷۰۰ فیلتر دوده را در دستور کار قرار داده است.