۰ نفر

شهردار تهران:

بده بستان‌های زیادی با بنیاد مستضعفان داریم!/به‌خاطر کمبود مدهای حمل‌ونقل شرمنده مردم هستم

۲۹ بهمن ۱۳۹۷، ۱۷:۳۶
کد خبر: 336997
بده بستان‌های زیادی با بنیاد مستضعفان داریم!/به‌خاطر کمبود مدهای حمل‌ونقل شرمنده مردم هستم

شهردار تهران به دلیل کمبود برخی از مدهای حمل و نقل عمومی در سطح شهر تهران ابراز شرمندگی کرد.

اقتصادآنلاین - فائزه مومنی؛ پیروز حناچی،شهردار تهران امروز در حاشیه مراسم آیین بازآفرینی باغ‌ وثوق‌الدوله در منطقه 14 و باغ عبقری که صبح امروز با حضور محمد سعیدی‌کیا رئیس بنیاد مستضعفان، مجتبی یزدانی معاون امور خدمات شهری شهرداری تهران، محمد سالاری رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر تهران و مختاری مدیرعامل سازمان بوستان‌های شهر تهران برگزار شد،گفت: مالکان باغ‌ها تمایل به نگاه اقتصادی دارند اما مدیریت شهری تغییر رویکرد داده و ما مجوز هیچ برج باغی با وجود مشکلات مالی صادرنمیکنیم. تلاش می‌کنیم جایگزین مصوبه برج_باغ را به زودی به تصویب مراجع قانونی برسد و باغات تبدیل به فضای سبز عمومی بشوند.

وی ادامه داد: تلاش کرده‌ایم که باغ وثوق‌الدوله تا قبل از عید در اختیار مردم قرار بگیرد اما امکان‌پذیر نبود و تا اردیبهشت ماه این باغ تبدیل به پارک عمومی خواهد شد. 

او در پاسخ به این سوال که این باغ چگونه از بنیاد خریداری شده گفت: شهرداری با بنیاد مستضعفان بده و بستان‌ها و حساب و کتاب‌های کلان دارد.

حناچی در واکنش به اظهارات قالیباف که گفته بود بدهی ۵۲هزار میلیاردی صحت ندارد نیز اظهار کرد: باید رنگ رخساره نشان میدهد از سر درون!در ارتباط با درخواست میرلوحی برای اقدام حقوقی و قضایی علیه این اظهارنظرها نیز ترجیح می‌دهیم به کارمان ادامه دهیم.

شهردار تهران همچنین گفت که در حال حاصر ٩٩٠ ساختمان بالای ۱۱طبقه داریم که حدود ٤٥٠آن‌ها مربوط به ۱۲،۱۰سال اخیر است.

برای کمبود برخی از مدهای حمل و‌نقل شرمنده مردم هستم

پیروز حناچی،شهردار تهران در ادامه سخنانش در باغ عبقری در واکنش به این سوال که برخی از مناطق تهران فقر حمل و نقل عمومی دارند، اظهار کرد: در برخی از خطوط حمل و‌نقل عمومی مشکل داریم و من شرمنده مردم هستم.

او درباره سرانجام گود مجاور مرکز همایش‌های برج میلاد نیز گفت: سازه برج میلاد با ساختمان همایش‌ها دو سازه کاملا متفاوت هستند،در کنار سالن همایش‌ها یک گود خطرناک قرار دارد که در حال حاضر مقاوم‌سازی آن انجام‌شده و برای تثبیت باید بر روی آن سازه‌ای احداث شود تا از خطر دور شود. میزان حجمی که باید بر روی آن بارگذاری شود درآمده و به سرمایه‌گذار اعلام‌شده است و به‌زودی در خصوص آن تعیین تکلیف می‌شود. همچنین سازه برج به‌طور دائم پایش می‌شود و مشکلی ندارد.

حناچی در پاسخ به پرسش خبرنگاری مبنی بر اینکه پیش‌ازاین وعده داده بودید توزیع طرح ترافیک خبرنگاران به نهاد تخصصی آن منتقل می‌شود و سال گذشته توزیع این آرم‌ها از سوی معاونت حمل‌ونقل ترافیک ایجاد مشکل کرد، گفت: ما نحوه تحقق وعده خود را پیگیری می‌کنیم اما سه‌شنبه‌های بدون خودرو یک پیام دارد و آن این است که از خودروی شخصی استفاده نکنید.