۰ نفر

سرانجام تکلیف صدور پروانه ساخت برای باغات پایتخت

۲۷ بهمن ۱۳۹۷، ۱۵:۵۴
کد خبر: 336289
سرانجام تکلیف صدور پروانه ساخت برای باغات پایتخت

معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران آخرین وضعیت باغاتی که پیش از لغو مصوبه برج باغ ها عوارض خود را پرداخت کرده بودند را تشریح کرد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از مهر، عبدالرضا گلپایگانی در پاسخ به این پرسش که سرانجام پرونده باغاتی که عوارض خود را پرداخت کرده اما هنوز پروانه ساخت نگرفته‌اند، گفت: ما منتظر پاسخ شورای شهر هستیم، شورا به ما اعلام کرد هرگونه صدور پروانه برای باغات متوقف شود. از آن زمان بر اساس این مصوبه شورا، هیچ پروانه ساختی صادر نشده است اما در خصوص پرونده‌های گذشته که حق و حقوق خود را به صورت کامل پرداخته بودند، استعلامی از شورا گرفتیم که با توجه به پرداخت عوارض یا داشتن مصوبه کمیسیون ماده ۵، پروانه‌ای صادر شود یا نه که همچنان منتظر پاسخ شورا هستیم.

وی با اشاره به جزئیات جلسه مشترک معماری و محیط‌زیست در خصوص این پرونده‌ها افزود: این پرونده‌ها دسته‌بندی شده، برخی به طور کامل عوارض خود را پرداخت کرده بودند، برخی باغات نیز عوارض خود را به طور کامل پرداخت کرده و نقشه‌های آنها نیز منطبق با ضوابط و مقررات بود. برخی نیز تخطی‌هایی با مقررات و ضوابط داشت. همچنین برخی به طور کامل عوارض خود را پرداخت نکرده‌ بودند که این دسته‌بندی‌ها به طور کامل انجام شد. اتفاق نظری در خصوص پرونده‌هایی که عوارض کامل را پرداخت کرده بودند در بین دو کمیسیون معماری و سلامت وجود داشت و موافق دادن پروانه به این دسته از باغات بودند.

 معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران تاکید کرد: به دلیل بررسی لوایح فوری مانند لوایح عوارض، برنامه سوم و لایحه بودجه، بررسی این موضوع در صحن به تأخیر افتاده که امیدواریم به زودی مورد بررسی در صحن قرار گیرد.

مرداد ماه امسال شهردار وقت پایتخت در نامه ای به رییس شورای شهر تهران درخواست کرد وضعیت باغاتی که بعد از لغو مصوبه برج باغ ها روند صدور پروانه شان متوقف شده است را مشخص کند.