۰ نفر

مدیرعامل متروی تهران در گفت‌وگو با اقتصادآنلاین مطرح کرد:

فرصت‌سوزی معاونت حمل و نقل در تکمیل خط4 متروی تهران/ برای پیمانکار خط4، دیگر ساخت مال توجیه اقتصادی ندارد!

۲ بهمن ۱۳۹۷، ۱۳:۴۱
کد خبر: 331090
فرصت‌سوزی معاونت حمل و نقل در تکمیل خط4 متروی تهران/ برای پیمانکار خط4، دیگر ساخت مال توجیه اقتصادی ندارد!

به گفته مدیرعامل متروی تهران، از آنجایی که چند مال و مگامال اطراف ملک تجاری پیمانکار خط 4 ساخته شده، دیگر تمایلی ندارد در ازای پروانه تجاری، خط 4 را تکمیل کند.

اقتصاد آنلاین - فائزه مومنی؛ علی امام درباره آخرین وضعیت تکمیل خط 7،6متروی تهران به خبرنگار اقتصادآنلاین گفت: دو هفته است که 700میلیارد درآمد حاصل از فروش اوراق مشارکت به حساب مترو واریز و کارگاه‌های خط فعال شده است. من هفته‌ای یکبار از این کارگاه‌ها بازدید دارم.

وی در پاسخ به این سوال که گفته می‌شود شهرداری تهران علاوه بر واریز درآمد فروش اوراق مشارکت، 700میلیارد تومان دیگر نیز به مترو داده است، ضمن تکذیب این موضوع تاکید که تنها بودجه خط 7همان 700میلیارد اوراق مشارکت است.

او همچنین درباره وضعیت تکمیل خط 6نیز گفت: قرار است بانک شهر برای تکمیل 9کیلومتر جنوبی خط 6، 200میلیارد تومان تسهیلات به پیمانکار بدهد تا فاز اول این خط تا پایان سال افتتاح شود.

مدیرعامل متروی تهران درباره آخرین وضعیت تکمیل خط 4 متروی تهران نیز اظهار کرد: برای تکمیل خط 4 مترو، در قراردادی که زمان آقای هاشمی «مدیرعامل اسبق متروی تهران» با یک پیمانکار گذاشته شده بود، قرار شد تا در ازای پروانه ساخت تجاری، مالک خط 4 را تکمیل کند اما تمدید پروانه ساخت این مالک به مشکل برمیخورد و کار تا امروز متوقف می‌شود.

وی ادامه داد: در حال حاضر هم از آنجایی که اطراف آن ملک چند مال و مگامال تجاری ساخته شده، برای مالک ساخت یک ساختمان تجاری توجیه اقتصادی ندارد. بنا است تا آقای هاشمی طی جلسه‌ای با مالک مشکل را حل کند.