۰ نفر

رییس کمیسیون حمل‌ونقل شورای شهر تهران در گفت‌وگو با اقتصادآنلاین:

تامین متروی نیاوران از طریق خط10/ افزایش عمق تونل خط3 هزینه‌ها را به شدت افزایش می‌دهد

۲۹ دی ۱۳۹۷، ۱۷:۵۵
کد خبر: 330342
تامین متروی نیاوران از طریق خط10/ افزایش عمق تونل خط3 هزینه‌ها را به شدت افزایش می‌دهد

به گفته رییس کمیسیون حمل و نقل شورای شهر تهران؛ از آنجایی که اطلس مال ادامه خط 3مترو به نیاوران را مسدود کرده، باید از خط 10برای تامین متروی آن منطقه استفاده کرد.

اقتصادآنلاین - فائزه مومنی؛ محمد علیخانی در پاسخ به این سوال که سرانجام ساخت متروی نیاوران که زمینش برای ساخت یک مال تجاری به فروش رفت، به خبرنگار اقتصادآنلاین گفت: خط 3 قرار بود طی مسیری 3 کیلومتری به کامرانیه متصل شود، اما به‌خاطر احداث مجتمع تجاری‌ اطلس مال در مسیر یکی از ایستگاه‌ها (در جنوب پارک نیاوران) احداث آن به مشکل برخورد که برای حل این مشکل دو راه‌حل پیشنهاد شده است.

وی ادامه داد: راه حل ها اول این است که عمق تونل پایین‌تر از پیش‌بینی قبلی‌ در نظر گرفته شود که هزینه را خودبه‌خود بیشتر می‌کند، راه حل دوم صرف‌نظر کردن از این مسیر است.

علیخانی با تاکید بر اینکه نیاز به بازنگری مطالعات ریلی داریم، افزود: پیش‌بینی شده که خط 10 از اتوبان ارتش به منطقه‌ 22برود و از آنجا مشکل متروی نیاوران را حل کنند.

به گفته وی؛ اطلس‌مال باعث شده که مسیر مترو کور شود در این حالت یا باید عمق بیشتر شود و یا متروی نیاوران را در خط 10 پیش‌بینی کنند که البته هنوز مطالعات بازنگری خط 10به تصویب نرسیده است.

علیخانی درباره سرنوشت حفاری‌هایی انجام شده  و احتمال کور شدن تونل های احداثی در صورت تغییر مسیر نیز گفت: یک بخش از این مسیر که چندان طولانی نیست، اگر بخواهند از آن صرف‌نظر کنند دیگر نیازی به آن نیست و از کارآیی خارج می‌شود؛ یعنی مشکلی نیست. 

وی درپاسخ به این سوال که آیا باید این حفره را پر کرد یا نه، اضافه کرد: این موضوع فنی است که باید مسوولین اجرایی برای آن تصمیم‌گیری کنند . یا از آن استفاده دیگری می‌کنند و یا اگر احتمال خطر وجود دارد ایمن‌سازی می‌شود. 

علیخانی  تاکید کرد: هنوز تصمیمی قطعی گرفته نشده چرا که مطالعات مربوطه هنوز آماده نشده است، ضمن اینکه  افزایش عمق نیزدر دست بررسی است و درباره آن نیز تصمیمی گرفته نشده است.