۰ نفر

انطباق ضوابط بلندمرتبه‌سازی در پلاسکو فردا نهایی می‌شود

۲۳ دی ۱۳۹۷، ۲۰:۲۸
کد خبر: 328958
انطباق ضوابط بلندمرتبه‌سازی در پلاسکو فردا نهایی می‌شود

معاون معماری وزیر راه و شهرسازی گفت: شورای عالی معماری و شهرسازی در جلسه فردا (دوشنبه) بحث مربوط به انطباق طرح ساختمان جدید پلاسکو با ضوابط بلند مرتبه سازی را نهایی می‌کند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، «محمدسعید ایزدی» عصر یکشنبه در یک نشست خبری در حاشیه نمایشگاه مسکن، شهرسازی و بازآفرینی افزود: بحث حذف پارکینگ و افزودن پنج طبقه تجاری به ساختمان جایگزین پلاسکو در جلسه فردا بررسی می شود.
وی ادامه داد: در تهیه طرح ساختمان جدید پلاسکو که به مسابقه گذاشته شده است، بخشی به عنوان یادمان شهدای آتش نشان ایجاد می شود.
ساختمان تجاری پلاسکو که سال 1341 خورشیدی ساخته شده بود، در ضلع شمال شرقی چهار راه استانبول تهران قرار داشت و به محل عرضه پوشاک شهره بود. این ساختمان سی ام دی سال 1395 آتش گرفت و به طور کامل فروریخت.
شهردار منطقه 12 تهران سوم دی ماه امسال از آغاز کار ایمن سازی و مقاوم سازی ساختمان شمالی پلاسکو خبر داد و گفت: هنوز نقشه ساختمان جدید پلاسکو تهیه نشده اما براساس اعلام بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی نقشه های جدید این ساختمان تا پایان دی ماه امسال قرار است تهیه شود.
علی محمد سعادتی اضافه کرد: پس از ارائه نقشه، شهرداری تهران آمادگی دارد برای صدور پروانه ساختمانی در سریع ترین زمان اقدام کند. 

**منطقه 22، تنها منطقه بلاتکلیف تهران
معاون معماری وزیر راه و شهرسازی گفت: بین مناطق مختلف تهران، فقط منطقه 22 بلاتکلیف مانده است و با وجود پیش بینی جمعیت 350 هزار نفری در طرح جامع برای این منطقه، اکنون 480 هزار نفر جمعیت دارد و حتی پیشنهاد استقرار 580 هزار نفر نیز برای این منطقه مطرح می شود. 
 منطقه ۲۲ شهرداری تهران جدیدترین منطقه شهری است که در شمال غرب پایتخت قرار دارد. 
این منطقه در طرح تفصیلی تهران به عنوان قطب گردشگری تهران مطرح شده‌ است تا نیازهای رفاهی این شهر را برطرف کند.
بر همین اساس پروژه های بسیاری از جمله آبشار تهران، دریاچه مصنوعی چیتگر، محور چهارباغ، بوستان جوانمردان ایران، شهربازی هزارویک شهر (تهران لند)، تهران مال، پارک آبی چیتگر، ایران مال، مجتمع تجاری اداری آرتمیس، پردیس سوارکاری، تله کابین و مونوریل چیتگر در این منطقه در دست ساخت و تکمیل است. 

** گشایش فصل جدیدی در شهرک سازی
معاون معماری وزیر راه و شهرسازی همچنین به طرح توسعه منطقه «مکران» در جلسه قبلی شورای عالی معماری و شهرسازی اشاره کرد و افزود: توسعه شهری شامل توسعه درونی، توسعه منفصل و توسعه متصل می شود و افزودن محدوده به تنهایی ملاک عمل نیست.
وی تصریح کرد: وزارت راه و شهرسازی در تلاش است فصل جدیدی در شهرک سازی باز کند.
معاون اول رئیس جمهوری یازدهم دی ماه امسال در سفر به استان سیستان و بلوچستان گفت: تصمیم های راهبردی خوبی در زمینه توسعه سواحل مکران در سطح کلان کشور گرفته شده است. در این میان چابهار بهترین استعدادها را دارد و باید به یک بندر بزرگ کشور تبدیل شود.
اسحاق جهانگیری افزود: بهره گیری از سواحل مکران سبب توسعه سیستان و بلوچستان و شرق کشور می شود که این امر به طور جدی در دولت در حال پیگیری است.