۰ نفر

عضو شورای شهر تهران؛

راه‌اندازی دانشکده‌های علمی کاربردی شهرداری تهران جفا به دانشگاه‌های برتر است

۲۳ دی ۱۳۹۷، ۱۵:۵۳
کد خبر: 328902
راه‌اندازی دانشکده‌های علمی کاربردی شهرداری تهران جفا به دانشگاه‌های برتر است

عضو شورای شهر تهران با انتقاد از راه اندازی دانشکده های علمی کاربردی شهرداری تهران به منظور توانمند سازی پرسنل، از این اقدام به عنوان جفایی به فارغ التحصیلان دانشگاه های برتر کشور نام برد.

به گزارش اقتصادآنلاین، محمود میرلوحی عصر یکشنبه در یکصد و چهاردهمین جلسه علنی شورای پنجم شهر تهران که به بررسی مواد ۹۶ گانه برنامه سوم توسعه شهر تهران اختصاص دارد، افزود: پیشنهاد می‌دهم شهرداری تهران موظف شود با عقد تفاهم‌نامه با دانشگاه های برتر در چارچوب نظام نامه جذب نخبگان، زمینه جذب دانشجویان نخبه را فراهم آورد‌.

وی ادامه داد: شهرداری تهران از ۲ مشکل مازاد نیرو و نبود کیفیت در نیروی انسانی رنج می برد که این امور باید اصلاح شود و نسبت به جذب افرادی که رشته های مرتبط با مشاغل را دارند اقدام شود.

وی خاطرنشان کرد: چرا با وجود دانشگاه های برتر در کشور باید دانشگاه علمی کاربردی شهرداری فعالیت کند.

همچنین مجید فراهانی عضو دیگر شورا نیز در موافقت با میرلوحی گفت: در زمان آغازبکار شورای پنجم شهر تهران تعداد پرسنل بالای ۶۸ هزار نفر بود اما اکنون به ۶۶ هزار و ۱۴۲ نفر کاهش یافته است.

وی تاکید کرد که باید چابک سازی و جذب نخبه ها در شهرداری تهران دنبال شود.

در ادامه ابراهیم شیخ معاون امور توسعه منابع انسانی شهرداری تهران پشت تریبون شورا خاضر شد و گفت: بر اساس برنامه‌ریزی شورای شهر باید سالانه ۶ درصد از نیروهای فراتر از ساختار تشکیلاتی شهرداری کاسته شود. 

وی ادامه داد: اکنون نزدیک ۱۰ هزار نفر نیروی مازاد داریم که باید سالانه ۶ درصد از از تعداد آنها کاسته شود.

به گفته شیخ، از سوی دیگر براساس برنامه شورای شهر به ازای تعدیل هر ۶ نفر می توانیم یک نفر را در شهرداری جذب کنیم که خوشبختانه این موضوع و آئین نامه جذب نخبه ها در اسناد قبلی دیده شده و اکنون در مرحله اجراست.

وی تاکید کرد: با توجه به موارد مذکور لزومی ندارد در لایحه برنامه سوم توسعه شهری نیز در نظر گرفته شود.

پس از استماع نظرات مخالف و موافق پیشنهاد میرلوحی مبنی بر اضافه شدن تبصره الحاقی به ماده ۹ با ۱۱ موافق و ۷ مخالف به تصویب رسید.