۰ نفر

اقتصادآنلاین گزارش می‌دهد؛

سه تذکر اعضای شورای شهر به شهردار تهران/ از بلاتکلیفی نصب پله‌برقی در متروی شادمان تا بی‌نتیجه بودن بررسی‌ها برای پیدا کردن بوی نامطبوع تهران

۲۳ دی ۱۳۹۷، ۱۴:۴۱
کد خبر: 328892
سه تذکر اعضای شورای شهر به شهردار تهران/ از بلاتکلیفی نصب پله‌برقی در متروی شادمان تا بی‌نتیجه بودن بررسی‌ها برای پیدا کردن بوی نامطبوع تهران

اعضای شورای شهر امروز سه تذکر به شهردار تهران دادند.

به گزارش اقتصادآنلاین، محسن هاشمی، رییس شورای شهر تهران درواکنش به خبری راجع‌به پولی شدن تونل‌های تهران گفت: خبری ابتدا بصورت شنیده و شایعه راجع به پولی شدن تونل‌های مترو منتشر شد و بعد از آن  پیش نویس لایحه درخروجی یک خبرگزاری قرار گرفت.

وی ادامه داد: این در حالی بود که اظهار نظر و گمانه زنی در مورد وضع عوارض یا هر دریافتی مشابه از شهروندان تهرانی، در حیطه اختیارات مجلس  و شورای  شهر تهران است و ارائه لوایح پیشنهادی نیز باید با امضای شهردار تهران و در مجلس شورای اسلامی از طریق شورایعالی استانها صورت پذیرد.در عین حال هنوز این لایحه مورد بررسی کارشناسی قرار نگرفته است. 

هاشمی اضافه کرد: بنابراین انتشار مطالب بی استناد قانونی و گمانه زنی هایی که به تشویش اذهان عمومی و نگرانی شهروندان می انجامد با ناپختگی و تغییر مکرر ارقام پذیرفته نیست و از شهردار تهران می خواهم که نسبت به ساماندهی فعالیتهای رسانه ای پراکنده معاونتها و شهرداری های مناطق در فضای مجازی در قالب مشخص شده در ساختار مدیریت شهری اقدام کرده و دیگر شاهد این نوع اقدامات نباشیم.

پله برقی ایستگاه مترو شادمان چه شد؟/چرا هنوز تکلیف طرح ترافیک خبرنگاری مشخص نیست؟!

در ادامه حجت نظری،دیگر عضو شورای شهر تهران نیز در تذکری به معاونت حمل و نقل شهرداری تهران، گفت: شهروندان معترضند که چرا پل‌های عابر پیاده مکانیزه نیستند یا اینکه چرا پل‌های مکانیزه خرابند. با وجود انتقال این مساله به معاونت حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران، هنوز پاسخی مناسب داده نشده است.

وی ادامه داد: یکی از این پل‌ها، پل عابر مقابل داروخانه 13آبان در خیابان کریمخان زند است که بارها در مورد ضرورت مکانیزه شدن آن به طرق مختلف تذکر داده شده اما نتیجه‌ای درپی نداشته است.ایستگاه مترو شادمان از قدیمی‌ترین ایستگاه‌های مترو تهران است که پس از تبدیل شدن به محل تقاطع دو خط چهار و دو، به یکی از شلوغ‌ترین ایستگاه‌ها نیز تبدیل شده است. اما این ایستگاه مترو فاقد امکانات لازم است. محلی که برای نصب پله برقی در این ایستگاه پیش‌بینی شده بود، به شکل گودالی خالی باقی مانده و شرکت هولدینگ مترو نیز پاسخ قابل قبولی برای آن نداده است. 

به گفته نظری؛ از طرف دیگر قسمت قدیمی‌تر ایستگاه شادمان که مربوط به خط دو مترو است، فاقد فضای لازم برای نصب پله برقی است و به همین دلیل، چهار دستگاه آسانسور در آن تعبیه شده بود که از مدت‌ها قبل، دو آسانسور آن به دلیل عملیات عمرانی اتصال به فضای خط 4 مترو غیرفعال است. 

نظری ادامه داد: برخلاف شعاری که در مورد شفافیت مطرح شد و به‌رغم آنکه پیش‌تر هم بنده و هم دیگر همکاران تذکر داده‌بودیم، معاونت حمل‌ونقل و ترافیک هنوز نام رسانه‌های دریافت کننده و نیز تعداد سهمیه هر رسانه را طرح ترافیک را اعلام نکرده است.ضمن اینکه چرا اساسا سازوکار اعطای طرح ترافیک خبرنگاران و عکاسان خبری هنوز نامشخص است و توضیح داده نشده که بر چه اساسی و به چه افرادی طرح ترافیک خبرنگاری داده شده است؟

?او از معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران خواست؛ ضمن انتشار موارد خواسته شده، از درآمدهای حاصله و نیز منافع طرح جدید برای مردم شهر گزارشی ارائه دهند تا بر اساس اصل شفافیت، مشخص شود که طرح ترافیک جدید چقدر در کاهش آلودگی هوا و نیز کاهش ترافیک موثر بوده و تا چه میزان به اهدافی که به هنگام تصویب طرح تشریح شده بود، رسیده‌ایم.

هیچ گزارش رسمی از منشا بوی نامطبوع تهران نرسیده است

احمد مسجد جامعی دیگر عضو شورای شهر تهران،اظهار کرد: بیش از ۱۰ روز از انتشار غیر منتظره بوی نامطبوع در وسعت شهر تهران و تشکیل کمیته پیگیری و ریشه‌یابی می‌گذرد، اما متأسفانه تاکنون هیچ گزارش رسمی به‌ منظور روشن‌سازی افکار عمومی از متولیان رسیدگی به موضوع ارائه نشده است.

در ادامه این جلسه همچنین 6ماده برنامه پنج‌ساله سوم نیز مورد بررسی قرار گرفت و ادامه بررسی به جلسه بعد ازظهر صحن شورای شهر تهران موکول گردید.