۰ نفر

شهردار منطقه 9 تهران در گفت‌وگو با اقتصادآنلاین:

احداث خط مترو، بین فرودگاه امام(ره)تا مهرآباد/ زیرساختی برای استفاده از دوچرخه وجود ندارد

۱۹ دی ۱۳۹۷، ۱۴:۳۸
کد خبر: 327957
احداث خط مترو، بین فرودگاه امام(ره)تا مهرآباد/ زیرساختی برای استفاده از دوچرخه وجود ندارد

شهرداری منطقه 9 گفت: پیشنهاد دادیم تا خط مترویی از فرودگاه امام(ره)تا مهرآباد برای تسهیل در رفت و آمد، کشیده شود، موافقت‌ها و مخالفت‌هایی وجود دارد، اما امکان‌پذیر است.

اقتصادآنلاین - فائزه مومنی؛ علی مفاخریان در پاسخ به این پرسش که منطقه 9، یکی از آلوده‌ترین نقاط شهر تهران محسوب می‌شود و چه اقداماتی جهت کاهش آن انجام داده‌اید به خبرنگار اقتصادآنلاین گفت: ما در کریدور غرب تهران قرار گرفتیم و  روزانه 5 میلیون مسافر به منطقه وارد یا خارج می‌شوند. غیر از سیاست‌های مرکز؛ مثل معاینه فنی خودرو، طرحهای زوج و فرد و کارهایی که با همکاری پلیس راهبر اتفاق میافتد، ما در درون منطقه کار‌های محلی انجام می‌دهیم مثل تغییر ناوگان.

وی ادامه داد: در حال حاضر ما 4 هزار تاکسی در منطقه داریم که باید نوع سوختی که مصرف میکنند از بنزین به گاز تغییر بدهیم یا ترکیب هر دو استفاده شود که آلودگی کمتری داشته باشد. مسیرهایی را برای آن‌ها انتخاب کنیم که کمتر در ترافیک بمانند و آلودگی کمتری ایجاد شود؛ یا راه اندازی خطوط بی‌آر تی و موضوعات توسعه‌ای ،که در منطقه در حال اتفاق است.

او با بیان اینکه شهرداری منطقه 9پیشنهادی در ارتباط با طرح فرودگاه تا فرودگاه ارائه داده است، اضافه کرد: بین فرودگاه مهرآباد و امام خط مترو وجود ندارد و ما پیشنهاد دادیم که با همراهی منطقه 17،18و 19، مترو به این قسمت‌ها هم کشیده شود. مقاومتها و موافقتهای هم وجود دارد؛ اما سعی میکنیم یک شاخه از مترو را در این مسیر راه‌اندازی کنیم. بسیاری از موضوعات محیط زیستی تصمیمات کلانتری می طلبد و ما به عنوان پیشنهاد دهنده صرفا عمل می‌کنیم.  

او با بیان اینکه، یکی از مشکلات دوچرخه‌سواری در تهران، وجود شیب است، اضافه کرد: اگر فردی در مناطق شمالی زندگی کند، هنگام صبح می تواند با دوچرخه بیاید؛ اما بعد از ظهر این امکان وجود ندارد. این یک محدودیت است و اجازه نمی دهد که مردم از دوچرخه استفاده کنند. بهتر است که از وسایل نقلیه عمومی‌تر یا از دوچرخه های برقی استفاده کنند که البته همگران هستند و هم احتمال سرقت‌شان نیز  وجود دارد و شبکه زیر ساخت هم مهیا نیست.