۰ نفر

امروز اتفاق افتاد:

روایت رئیس شورای شهر تهران از خرید واگن توسط آیت الله هاشمی/ امیدوارم به 7میلیون سفر در روز برسیم

۱۸ دی ۱۳۹۷، ۱۷:۱۷
کد خبر: 327723
روایت رئیس شورای شهر تهران از خرید واگن توسط آیت الله هاشمی/ امیدوارم به 7میلیون سفر در روز برسیم

رئیس شورای شهر گفت: امیدواریم با افزایش واگن های مترو بتوانیم به 7 میلیون سفر در روز توسط مترو برسیم.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از مهر، محسن هاشمی در جلسه انعقاد قرارداد برای تامین واگن خطوط 7 مترو با اشاره به سالگرد رحلت آیت الله هاشمی گفت: در چند کلمه ای در خصوص مترو آیت الله هاشمی و واگن صحبت می کنم . خاطرم هست سالهای دهه 70 بود که بحث خرید تجهیزات مترو مطرح شد و در مناقصه ای 4 شرکت اروپایی شرکت کرده که هر کدام برای هر واگن 1.5 میلیون دلار پیشنهاد  داده بود که این رقم ، رقمی بالا و غیر قابل قبول بود.

آن زمان آیت الله هاشمی اعلام کرد از کشورهای دیگر مانند کره، روس، آرژانین و چین نیز برای حضور در مناقصه دعوت کرده و با مجوز شورای اقتصاد دوباره این مناقصه برگزار گردد.

هاشمی با بیان اینکه در سفری که به همراه آیت الله هاشمی از کشور چین داشتیم از مترو پکن که آن زمان تنها 1.5 خط بود بازدیدی کردم گفت: آن زمان از مسئول چینی پرسیدم واگن های چینی چه قیمتی دارد که اعلام شد هر واگن 200 هزار دلار قیمت دارد که با 1.5 میلیارد دلار تفاوت چشمگیری داشت. آن زمان از این تفاوت شوکه شدم و اعلام کردم سفیر آلمان را احضار کنید که چرا چنین قیمت بالایی برای واگن اعلام کرده است.

هاشمی با بیان اینکه آن زمان سفیر آلمان در بازرسی ریاست جمهوری اعلام کرد: این نرخ ها توسط شرکت های خصوصی اعلام می‌شود و ربطی به دولت ندارد. بنابراین دوباره مناقصه برگزار شد و چین برنده این مناقصه بود. آن زمان لیست 11 واگن ساخته شد. در حال حاضر 1350 واگن یک طبقه و دو طبقه در تهران خدمات رسانی می کنند در حالی که برای 7 خط نیاز به 3 هزار واگن داریم و امیدواریم زمانی با تامین واگن بتوانیم  نرخ 6-7 میلیون سفر با مترو برسیم.