۰ نفر

دبیر کمیسیون حمل و نقل شورای شهر تهران در گفت‌وگو با اقتصادآنلاین:

افزایش ترافیک با اجرای طرح ترافیک جدید/ لغو طرح زوج و فرد بستگی به تصمیم پلیس دارد

۳ دی ۱۳۹۷، ۱۴:۲۶
کد خبر: 324175
افزایش ترافیک با اجرای طرح ترافیک جدید/ لغو طرح زوج و فرد بستگی به تصمیم پلیس دارد

به گفته دبیر کمیسیون حمل و نقل شورای شهر تهران، ترافیک در محدوده طرح با اجرایی شدن طرح جدید افزایش پیدا کرده است.

اقتصادآنلاین - فائزه مومنی؛ محمدعلی کرونی با بیان اینکه بررسی حذف طرح زوج و فرد به جلسه هفته آینده شورای ترافیک موکول شده است، به خبرنگار اقتصادآنلاین گفت: تا زمانی که پلیس با حذف طرح زوج و فرد مخالف باشد، این تصمیم عملیاتی نخواهد شد.

وی ادامه داد: هدف معاونت حمل و نقل و ترافیک از حذف این طرح درآمدزایی است؛ زیرا در حال حاضر هزینه ورود به محدود زوج و فرد ارزان‌تر از طرح ترافیک است اما معاونت می‌خواهد زوج و فرد را تبدیل به حلقه دوم طرح ترافیک کند تا هزینه ورود به آن افزایش یابد.

دبیر کمیسیون حمل و نقل شورای شهر تهران با بیان اینکه حذف محدوده زوج و فرد به امسال وصال نمی‌دهد، اظهار کرد: تا زمانی که برای آن در شورا قیمت‌گذاری نشود، امکان حذف طرح وجود ندارد و قطعا هم امسال قیمت‌گذاری نمی‌شود.

او در پاسخ به این سوال که آیا آمار و ارقامی درباره تاثیر طرح ترافیک جدید بر افزایش یا کاهش تردد روزانه دارید یا نه، گفت: بارها از معاونت حمل و نقل تقاضای اطلاعاتی در این باره کرده‌ایم اما آن‌ها از دادن هرگونه گزارش به کمیسیون امتناع می‌کنند . با توجه به آماری که خودمان به دست آوردیم متوجه شدیم که ترافیک در محدوده طرح به شدت افزایش پیدا کرده است. بخشی از ورودی‌ها به طرح ترافیک جدید ناشی از ورود غیر مجاز است که هیچ راهکاری هم برای اخذ جرائم از آن‌ها در حال حاضر نداریم.

او درباره سرانجام اجرای طرح پارک حاشیه‌ای نیز گفت: معاونت حمل و نقل از ابتدای سال در مرحله عقد قرارداد با پیمانکار و اجرایی کردن آن در منطقه 2به صورت پایلوت است و  هنوز به طور عملیاتی کاری آغاز نشده است.