۰ نفر

اقتصادآنلاین گزارش می‌دهد؛

در سطل زباله‌های تهران چه خبر است؟

۱ دی ۱۳۹۷، ۱۴:۳۱
کد خبر: 323629
در سطل زباله‌های تهران چه خبر است؟

معضل این روزهای تهران، زباله‌هایی است که اطراف سطل آشغال‌ کوچه‌ها و خیابان‌های پایتخت، پهنِ زمین شده‌ است!

اقتصادآنلاین - فائزه مومنی؛ از قدیم در فرهنگ ایرانی پاکیزه بودن کوچه و برزن رسم بوده به طوریکه برای به استقبال شخص از سفر برگشته یا دمادم عید نوروز، کوچه‌ها و خیابان‌ها را آب‌پاشی کرده و از هر زباله‌ای پاک می‌کردند. برای استشمام بوی مطبوع هم، گلاب را روانه آسمان می‌کردند، تا فضا دلنشین و آرام‌بخش شود.

اما حالا در کنار آلودگی هوا که اینروزها نه تنها بوی مطلوبی ندارد بلکه منبع هزاران مریضی است، ظاهر ناخوشایند زباله در کنار سطل‌های زباله نیز، پایتخت‌نشینی را برای تهرانی‌ها آزاردهنده‌تر کرده است.

غیر ممکن است در کوچه و خیابانی راه بروید و  در اطراف سطل‌های زباله، پلاستیک‌های پاره شده و مگس‌های اطراف آن را نبینید. پلاستیک‌هایی که زباله‌گردان برای به دست آوردن عایدی روزشان از زباله‌های خشک، شکمشان را پاره کرده و بی اعتنا به اطراف، آن‌ها را بر روی زمین رها می‌کنند.

شورای شهری‌ها وعده انتقال سطل زباله به زیرزمین و مدیریت کردن تولید زباله به وسیله شهروندان و از طرفی دور کردن آن‌ها، از گزند زباله‌گردان می‌دهند و شهرداری می‌گوید؛ در تهران نمی‌شود چنین پروژه‌ای را اجرایی کرد. در عین حال شورای شهر، شهرداری را ملزم کرده تا طرح جامع پسماند را تدوین و ارائه دهد که در آن برای همه مشکلات زباله و چشم‌انداز نحوه دفع و جمع‌آوری آن راه درست درمانی اندیشیده شده باشد.

مخاطبان اقتصادآنلاین به دفعات عکس‌هایی از وضعیت سطل‌های زباله در اطراف محل زندگی خود برای ما ارسال کرده‌اند که در زیر می‌بینید؛ باشد که شهرداری فکری برای این معضل اندیشیده شود...