۰ نفر

شهردار منطقه 5 :

پلمپ و تخریب ۳۱رستوران غیر مجاز در سولقان/ 80درصد ملاقات‌های مردمی مربوط به شهرسازی است

۲۸ آذر ۱۳۹۷، ۱۸:۱۵
کد خبر: 323083
پلمپ و تخریب ۳۱رستوران غیر مجاز در سولقان/ 80درصد ملاقات‌های مردمی مربوط به شهرسازی است

شهردار منطقه 5 گفت: در محدوده فرحزاد و جاده سولقان تهران ۷ رستوران تخریب، ۲۴ رستوران پلمپ و ۱۷ رستوران دستور موقت گرفته‌اند.

به گزارش اقتصادآنلاین، رجبعلی‌ خسروآبادی‌ شهردار منطقه 5 تهران در نخستین نشست خبری خود با اصحاب رسانه که امروز (چهارشنبه ۲۸ آذرماه) برگزار شد، گزارشی از عملکرد ۱۰۰ روزه خود را ارائه داد.

شهردار منطقه ۵ تصریح کرد: آنچه که در شهرداری باید شکل گیرد، نگاهی اجتماعی و فرهنگی است و من این نگاه را به سایر دیدگاه‌ها ترجیح می‌دهم، زیرا هر جا که موفقیتی داشتیم، در اقداماتی بوده که پیوست‌های اجتماعی آن را ملاحظه کردیم و هر جا که نداشتیم سرمایه‌گذاری‌ها دچار نقصان شده است.

خسروآبادی با بیان اینکه من برنامه مستمری را گذاشته‌ام که سه‌شنبه شب‌ها به مساجد می‌روم و با مردم گفتگو می‌کنم، تصریح کرد: نگاه چهره به چهره کمک می‌کند تا مردم محلات ما از لحاظ روانی احساس کنند که مسئولان دنبال حل مشکلات آن‌ها هستند.

وی افزود: اگر با مردم شفاف باشیم و داشته‌های خود را به خوبی استفاده کنیم، مردم هم رضایتمندی خواهند داشت.

شهردار منطقه ۵ با تأکید بر اینکه سیاست ما شفافیت در عمل است، گفت: در منطقه با این نگاه جلو رفته‌ایم و یکی از مشکل‌دارترین بخش‌های معاونت شهرسازی همین موضوع بود که باعث شد تا مردم فکر کنند که پاسخگویی مناسبی دریافت نمی‌کنند، لذا برای حل این مسئله دفتر پیگیری را ایجاد کردیم.

خسروآبادی با اشاره به ملاقات‌های مردمی که در سطح منطقه انجام داده است، افزود: ۸۰ درصد این ملاقات‌ها مربوط به حوزه شهرسازی بود.

وی خاطرنشان کرد: اگر مردم اطمینان پیدا کنند که منطقه در حال توسعه است، آن وقت سرمایه‌گذاران هم خواهند آمد، چنانچه تاکنون بیشترین ارزش افزوده ملک متعلق به منطقه ۵ بوده است.

خسروآبادی با تأکید بر اینکه منطقه ۵ قطب گردشگری تهران است، گفت: طبیعی است که منطقه ۵ با این نگاه باید به سمت کارکردهایی برود که سکونت پذیری داشته باشد.

شهردار منطقه ۵ تهران با بیان اینکه در شمال منطقه بیشترین کارکرد را در حوزه گردشگری خواهیم داشت، گفت: پارک کوهسار ۶ هزار هکتار است که تنها ۱۰۰۰ هکتار آن در حوزه محدوده شهری است و بقیه در حوزه منابع طبیعی است.

وی با بیان اینکه تفاهم نامه‌ای با منابع طبیعی امضاء کرده‌ایم، افزود: با این کار پارک کوهسار می‌تواند تفرجگاه ملی شود و ما تعهد می‌دهیم با حفظ و توسعه گونه‌های گیاهی شرایط تفرجگاهی را تقویت کنیم.

خسروآبادی با بیان اینکه در شرق کوهسار، فرحزاد و در غرب آن کن را داریم، گفت: رودخانه کن از بالا دست شروع می‌شود و ۶ منطقه را با خود درگیر می‌کند که منطقه ۵ یک بخش آن است و ظرف یک ماه آینده آن مطالعات برای منطقه ارسال می‌شود و زمینه احیای رودخانه کن را شروع می‌کنیم.

شهردار منطقه ۵ تهران با تأکید بر اینکه کن یکی از معضلات منطقه ۵ است و مشکل اصلی‌اش از قدیم این بوده که نه روستا و نه شهر بوده است، گفت: در حال حاضر مشکل اصلی این است که کن نه شهر و نه روستا است.

وی با بیان اینکه در خصوص مشکلات اصلی بعضی از اقداماتی که به منظور احیای اماکن طبیعی صورت می‌گیرد، گفت: همیشه مشکل اصلی ما این بوده که توسعه‌های بی رویه انجام داده‌ایم.

شهردار منطقه ۵ تهران افزود: اگر بتوانیم پروتکل تعریف کنیم که حفاظت و توسعه را با هم به ارمغان آوریم، به مشکل نخواهیم خورد.

خسروآبادی با تأکید بر اینکه باید برای باغات کارکرد‌های مخصوص به خود را تعریف کنیم تا به جای ساخت و ساز به سمت کسب سود از طریق تغییر کارکرد بروند، گفت: اگر کارکرد مناسب تعریف شود، مالک هم خودش آن باغ را حفظ می‌کند.

وی با بیان اینکه در محدوده فرحزاد و جاده سولقان تهران ۷ رستوران تخریب، ۲۴ رستوران پلمپ و ۱۷ رستوران دستور موقت گرفته‌اند، گفت: رستوران‌های کن و فرحزاد باید ساماندهی شود؛ بعضی از خدماتی که در این رستوران‌ها ارائه می‌شود، غیربهداشتی است.

خسروآبادی با بیان اینکه در حوزه فنی و عمرانی برای اسکان کارگران سطحی گرمخانه ایجاد کرده‌ایم، گفت: در زمین‌های منطقه ۵ ساخت و ساز شده و این مقدار در عین اینکه برای ما درآمد داشته و باعث رشد منطقه ۵ شده است، اما از سوی دیگر این موضوع هم وجود دارد که این رشد نمی‌تواند مانند گذشته باشد، لذا اگر از طریق گردشگری ایجاد درآمد نکنیم، در سال‌های بعد مشکل درآمدی خواهیم داشت.

شهردار منطقه ۵ با بیان اینکه نیازمندی‌های بودجه سال ۹۸ را بر اساس محلات تنظیم کردیم، تصریح کرد: در این مدل بودجه محلات با امضای شورایاری‌های محلات بسته می‌شود و علت این است که ما می‌خواهیم منابع را در جایی که مردم می‌خواهند خرج کنیم.

وی با بیان اینکه شهرداری از یک نهاد خدماتی به نهاد اجتماعی و فرهنگی رسیده است، ادامه داد: در حال حاضر برای تغییر نوع خدمات در باغات منتظر مصوبه شورا هستیم که اگر آن مصوبه ابلاغ شود، نقشه راه ما هم در منطقه مشخص خواهد شد و آن وقت می‌توانیم به درستی تصمیم بگیریم و طبق دستورالعملی که صادر شده، کارکرد باغات را تعیین کنیم.

خسروآبادی‌ با بیان اینکه در حال حاضر 10 درصد از جمعیت شهر تهران ساکن منطقه 5 است، گفت: ظرفیت بسیار بالایی در منطقه 5 وجود دارد که امیدوارم بتوانیم حجم زیادی از سرمایه‌گذاران را به این منطقه جذب کنیم.

وی با بیان اینکه ستاد بازآفرینی در منطقه 5 در حال تشکیل است و امیدواریم که هر چه سریع‌تر برای کن و فرحزاد‌ تعیین تکلیف شود، تصریح کرد: در مورد حریم منطقه 5 هم طی بازدیدی‌ که به همراه دادستان‌ از حریم منطقه داشتیم مشکلات را اعلام کرده‌ایم و به زودی موضوع حریم هم تعیین تکلیف می‌شود.

شهردار منطقه 5 در پایان گریزی‌ هم به وضعیت‌ مجتمع تجاری کوروش‌ زد و گفت: معمولاً برای فعالیت این نوع پروژه‌ها پیوست‌های ترافیکی‌ پیش بینی نمی‌شود و اگر در ابتدای کار برای این پروژه‌ها عقب نشینی‌ رخ می‌داد، امروز شاهد چنین معضلاتی‌ نبودیم‌، اما در مجموع در حال حاضر به دنبال ساخت پارکینگ‌ طبقاتی‌ برای این مجتمع هستیم.