۰ نفر

مدیر برنامه و بودجه مترو خبر داد:

امکان جابه‌جایی روازنه دو میلیون مسافر در خطوط ۶ و۷

۲۷ آذر ۱۳۹۷، ۱۹:۴۴
کد خبر: 322841
امکان جابه‌جایی روازنه دو میلیون مسافر در خطوط ۶ و۷

مدیر برنامه و بودجه شرکت راه‌آهن شهری تهران و حومه (مترو) با اشاره به اینکه با تکمیل و راه‌اندازی خطوط ۶ و ۷ مترو ظرفیت جابه‌جایی مسافر در این دو خط به حدود دو میلیون سفر خواهد رسید، تاکید کرد: با راه‌اندازی و تکمیل این خطوط حدود ۸۰۰ هزار ساعت در روز در وقت شهروندان صرفه‌جویی می‌شود.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایلنا، فرزام ابوالفتحی با اشاره به اینکه لایحه بودجه مترو کلانشهر تهران برای سال ۱۳۹۸ به شهرداری تهران پیشنهاد شده است، گفت: این بودجه در ارکان مدیریت شهری از جمله معاونت حمل و نقل و ترافیک در حال بررسی است.

وی با بیان اینکه استفاده از ظرفیت‌‌های پیش‌‌بینی شده در لایحه بودجه سال ۱۳۹۷ برای چاپ و انتشار اوراق مشارکت، یکی از پیشنهادهای مربوط به تامین اعتبار برای اجرای پروژه‌‌های متروی تهران است، اظهار داشت: برای اخذ مصوبه شورای اسلامی شهر در این خصوص اقدام شده و موضوع در کمیسیون‌‌های مربوطه شورا در حال انجام است.

این مقام مسئول در متروی تهران با اشاره به اینکه توسعه حمل و نقل ریلی درون‌‌شهری در کلانشهرها از جمله تهران کاهش ترافیک و آلودگی هوا را به دنبال دارد، تصریح کرد: با تامین بخشی از بودجه مورد نیاز که از طریق انتشار اوراق مشارکت در سال جاری صورت می‌‌گیرد، ساخت و ساز خطوط ۶ و ۷ در سال آینده تکمیل شده و شاهد آغاز عملیات اجرایی در پایانه‌‌ها و پارکینگ این خطوط خواهیم بود.

ابوالفتحی ادامه داد: با تکمیل و راه‌‌‌‌اندازی این خطوط روزانه یک میلیون و ۲۰۰ هزار لیتر در مصرف سوخت (بنزین و گازوییل) صرفه‌‌‌جویی می‌‌شود.