۰ نفر

شهردار منطقه 22تهران در گفت‌وگو با اقتصادآنلاین:

تکذیب قطع درختان چیتگر/ 95هکتار از پارک چیتگر خالی شده است

۱۷ آذر ۱۳۹۷، ۱۲:۲۴
کد خبر: 320301
تکذیب قطع درختان چیتگر/ 95هکتار از پارک چیتگر خالی شده است

شهردار منطقه۲۲ تهران از خالی شدن 95درصد پارک چیتگر از درخت بر اثر نبود آب خبر داد.

اقتصاد آنلاین - فائزه مومنی؛ علی نوذرپور در واکنش به خبر قطع درختان چیتگر به خبرنگار اقتصاد آنلاین گفت: ما در حال احیای درختان چیتگر هستیم. سال گذشته 20هزار اصله درخت با همکاری یکی از بانک‌های خصوصی کاشتیم و امسال هم برنامه داریم که 42هزار اصله درخت دیگر نیز بکاریم.

وی ادامه داد: حدود 95هکتار از پارک چیتگر خالی شده که مربوط به این دوره نیست. علتش هم نبود آب بوده است. می‌دانید که شهرداری آب را از آب منطقه‌ای می‌خرد و هر زمانی که پول نداشته باشد، آب قطع می‌شود، الان هم سه سال است که آب پارک چیتگر قطع است اما ما از روش‌های مختلف مانند جمع‌آوری آبهای سطحی و انتقال پساب تصفیه‌خانه‌ها به پارک چیتگر جلوی تخریب پارک را گرفته‌ایم.

شهردار منطقه 22تهران با بیان اینکه کم‌آبی و یا آفت‌های درختان باعث تخریب پارک چیتگر در سال‌های بعد از انقلاب شده است، اظهار کرد: اگر زمانی دیده می‌‍شود که درختی قطع می‌شود، حتما خشک شده یا آفت‌زده که باید حتما قطع شود. در دوره‌ای که من شهردار هستم، هیچ درخت سالمی در پارک قطع نخواهد شد.

نوذرپور درباره کم‌کاری دولت در سهمش از اداره شهر تهران گفت: محیط پارک چیتگر860هکتار است اما دولت حتی در قضیه آب هم کمک نمی‌کند.پارک چیتگر که انتفاعی برای شهرداری ندارد و صرفا سالانه میلیاردها تومان صرف نگهداشت آن می‌کند. تازه اینکه حق‌آبه پارک را نیز به جای اینکه کشاورزی حساب کنند، تجاری محاسبه می‌کند.

او همچنین درباره سرنوشت خانواده‌هایی که در پارک چیتگر زندگی می‌کنند نیز اظهار کرد: این خانواده‌های از بازنشسته‌گان سازمان منابع طبیعی بوده‌اند و از آنجایی که پارک چیتگر نیز جزو اموال دولت است و فقط حق بهره‌برداری از آن به عهده شهرداری است، شهرداری نمی‌تواند درباره حضور آن‌ها تصمیمی بگیرد.