۰ نفر

وزارت اطلاعات پاسخ صریحی به استعلام وزارت کشور نداده است/ وضعیت حناچی؛همچنان نامشخص

۶ آذر ۱۳۹۷، ۱۱:۵۶
کد خبر: 317800
وزارت اطلاعات پاسخ صریحی به استعلام وزارت کشور نداده است/ وضعیت حناچی؛همچنان نامشخص

به گفته سخنگوی شورای شهر تهران وزیر کشور نه حناچی را تایید کرده و نه رد.

به گزارش اقتصاد آنلاین ، علی اعطا سخنگوی شورای شهر تهران در حاشیه جلسه هم اندیشی شورای شهر تهران با اشاره به جزییات این جلسه گفت: دیروز آخرین  مهلت وزارت کشور پس از 10 روز کاری برای معرفی شهردار منتخب بود که پس از آن وزیر کشور نامه ای به شورا ارسال کرد که این نامه محرمانه بود اما اجمالا این نامه نه ابلاغ حکم شهردار بود و نه ایشان واجد شرایط تعیین شده نیستند.

وی ادامه داد: بر اساس ماده 80 بند یک تبصره 3 قانون شوراها پس از معرفی شهردار منتخب وزارت کشور دو پاسخ می تواند به شورا بدهد بعد از 10 روز حکم شهردار منتخب را صادر کند و یا اینکه با دلایل و مستندات علت مخالفت خود را به شورا اعلام کند که در نامه ارسال شده به شورا از سوی وزارت کشور پاسخ صریحی داده نشده بود که دلیل آن بود که وزارت اطلاعات پاسخ صریحی به وزارت کشور نداده بود.

اعطا با تاکید بر اینکه در جلسه هم اندیشی امروز قرار بر این شد با وزارت کشور مکاتبه ای صورت گیرد و درخواست شود از این نامه رفع ابهام شود زیرا وضعیت برای شورا روشن نیست و در این مدت که وضعیت مشخص شود و شورا به جمع بندی برسد سرپرست همچنان با قدرت به کار خود ادامه می دهد اما مشکلی را از بابت اداره شهر احساس نمی کنیم.

وی ادامه داد: در این مدت شورا نیز نظارت بیشتری را بر اجرای فرآیندها اعمال می کند.

سخنگوی شورای شهر تهران با بیان اینکه اگر پس از 10 روز حکم امضا نشود و شورا همچنان بر انتخاب خود اصرار داشته باشد باید مسیر دیگری طی شود، گفت: این موضوع هم هنوز در شورا مطرح نشده و ما امیدواریم این مذاکرات به جمع بندی برسد و طی چند روز آینده حکم امضا شود و یا از وزارت کشور پاسخ بگیریم.

وی تاکید کرد: هنوز در خصوص مسیرهای بعدی پس از تعیین تکلیف وزارت کشور صحبتی نشده است.

وی در خصوص توئیت یکی از اعضای شورای شهر که اعلام کرده بود حناچی شهردار تهران است گفت: اخبار صحیح همان است که هم اکنون اعلام کردم.