۰ نفر

محسن هاشمی:

ایران از مشکلاتی که دشمنان پیش آورده‌اند با موفقیت عبور خواهد کرد

۵ آذر ۱۳۹۷، ۱۹:۴۸
کد خبر: 317653
ایران از مشکلاتی که دشمنان پیش آورده‌اند با موفقیت عبور خواهد کرد

رئیس شورای شهر تهران با تاکید بر اینکه قرار نیست در زمینه وحدت به جایی برسیم که همه یک فکر و اندیشه را دنبال کنند، گفت:ایران از مشکلاتی که دشمنان پیش آورده‌اند با موفقیت عبور خواهد کرد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از تسنیم ، محسن هاشمی رفسنجانی؛ رئیس شورای اسلامی شهر تهران، امروز 5 آذرماه، طی سخنانی در نشست عمومی چهل سالگی انقلاب اسلامی که در سالن زرین هتل آزادی برگزار شد، با بیان اینکه کنفرانس وحدت اسلامی اثرگذاری مثبتی در جهان اسلام دارد، گفت: هنوز آن اهداف و نتایجی که در ابتدای شکل گیری این کنفرانس مطرح شده هنوز به کاملا محقق نشده و از آن فاصله داریم که لازم است تلاش کنیم تا این فاصله کم شود.

وی با اشاره به اینکه ابتکار هفته وحدت برای زدودن اختلافات و کینه های مذهبی بین مسلمانان شکل گرفت، افزود: امروز بعد از چهل سال می بینیم که چقدر این موضوع وحدت به عمق استراتژیک خود رسیده است اما متاسفانه در یک دهه اخیر هم شاهد افزایش این نزاع ها بودیم که عده ای آن را به برادر کشی هم تشبیه کردند و لازم است که تلاش کنیم تا از این فضا فاصله بگیریم.

رئیس شورای شهر تهران با اشاره به یاد و خاطره آیت الله هاشمی رفسنجانی و حضور او در دوره های پیشین، اظهار کرد: امیدوارم این گونه نشست ها باعث وحدت میان مسلمانان بشود، بخصوص که الان در شرایط خاصی در جهان اسلام به سر می بریم که حتی حرکت ها به سمت ضد وحدت بودن هم می رود. پس باید همه مسئولان متوجه این وضعیت خطیر باشند.

هاشمی با تاکید بر اینکه قرار نیست در زمینه وحدت به جایی برسیم که همه یک فکر و اندیشه را دنبال کنند، گفت: هدف اصلی از وحدت جلوگیری از درگیری ها و نزاع در جهان اسلام است.

رئیس شورای شهر تهران با تاکید بر اینکه ما توانستیم در کشورمان در سایه مقاومت چشمگیرمان به پیروزی والایی برسیم، گفت: در اقتصاد، مسائل نظامی، تولید مواد اولیه همچون فولاد و مس و خودکفایی در تولید وسایل کشاورزی و استخراج نفت در شرایطی قرار گرفتیم که در مقام بین پنجم تا بیستم در موارد فوق در سطح جهان قرار داریم. با وضعیتی که الان کشور پیدا کرده است، ایران توانسته از دشمنی عبور کند و در حال حاضر هم از دشمنی هایی که آنان برای از بین بردن انقلاب اسلامی به وجود آوردند به زودی عبور خواهیم کرد و مکر آنان به خودشان باز خواهد گشت.

وی با بیان اینکه هفتاد درصد مردم ایران در شهرها، زندگی می‌کنند،  اظهار کرد: سرنوشت مردم در بعد مسائل شهرنشینی به عهده شورای شهر و شهرداران است که طبق قانون اساسی ابتدا اعضاء شوراها توسط مردم و در نهایت شهردار توسط اعضا شورا انتخاب می شوند و این روندی است که کمک می‌کند تا شرایط به سمت بهبود اوضاع در شهرهای ایران برود.