۰ نفر

شورای عالی استان‌ها رد صلاحیت حناچی را تکذیب کرد

۱ آذر ۱۳۹۷، ۲۰:۲۰
کد خبر: 316870
شورای عالی استان‌ها رد صلاحیت حناچی را تکذیب کرد

رئیس شورای عالی استان ها شایعه رد صلاحیت پیروز حناچی شهردار منتخب تهران را که به نقل از وی در فضای مجازی انتشار یافته بود، تکذیب کرد.

به گزارش اقتصادآنلاین، مرتضی الویری رئیس شورای عالی استان ها و عضو شورای شهر تهران خبری را که در فضای مجازی به نقل از وی مبنی بر تایید نشدن صلاحیت حناچی به عنوان شهردار تهران منتشر شده است، تکذیب کرد و رسانه ها و خبرنگاران را به رعایت اخلاق و امانتداری توصیه کرد.
به گزارش ایرنا، پیروز حناچی 22 آبان در رقابت با عباس آخوندی وزیر سابق راه و شهرسازی 11 رای اعضای شورای شهر تهران برای تصدی شهرداری تهران را کسب کرد.
سخنگوی وزارت کشور روز چهارشنبه (روز گذشته) گفته بود پاسخ استعلام شهردار تهران از وزارت اطلاعات هنوز به وزارت کشور ارایه نشده است.
سید سلمان سامانی با اشاره به فرایند صدور حکم پیروز حناچی افزود: پس از معرفی گزینه پیشنهادی شورای شهر تهران ، بلافاصله بررسی ها در وزارت کشور آغاز شد.
وی ادامه داد: در همان روزی که نامه شورا واصل شد ، برای احراز صلاحیت های عمومی ، استعلامات لازم از وزارت اطلاعات به عمل آمده اما تا کنون پاسخ آن به وزارت کشور ارائه نشده است
سامانی تاکید کرد: امروز طی مکاتبه با وزیر اطلاعات، با اشاره به مستندات قانونی و تاکید بر مهلت ١٠ روزه وزارت کشور برای اعلام نظر، از ایشان خواسته شد به منظور رعایت موازین قانونی، نتیجه بررسی ها و نظر آن وزارتخانه را حداکثر تاپایان وقت اداری پنج شنبه به وزارت کشور ارسال کنند.
وی افزود: اظهار نظر نسبت به صلاحیت های عمومی افراد صرفاً در حیطه وظایف وزارت اطلاعات می باشد و اعلام نظر نهایی وزارت کشور و صدورحکم شهردار تهران منوط به وصول پاسخ از وزارت اطلاعات است.