۰ نفر

عضو کمیسیون حمل و نقل شورای شهر تهران در گفت‌وگو با اقتصادآنلاین:

یارانه بلیت اتوبوس و مترو هنوز به حساب شهرداری واریز نشده است/ پول نباشد مجبور به خرید اتوبوس دست دومیم

۳۰ آبان ۱۳۹۷، ۱۳:۳۰
کد خبر: 316559
یارانه بلیت اتوبوس و مترو هنوز به حساب شهرداری واریز نشده است/ پول نباشد مجبور به خرید اتوبوس دست دومیم

به گفته عضو کمیسیون حمل و نقل شورای شهر تهران؛ به دلیل شرایط وخیم مالی شهرداری تهران، ممکن است مجبور شویم اتوبوس دست دوم برای تحقق مطالبات مردم در زمینه حمل و نقل عمومی وارد کنیم.

اقتصادآنلاین - فائزه مومنی؛ افشین حبیب‌زاده درباره راستی‌آزمایی پرداخت یارانه بلیت اتوبوس و مترو از سوی دولت به خبرنگار اقتصادآنلاین گفت: هنوز هیچ مبلغی از این محل به حساب شهرداری واریز نشده و درواقع ما در سال‌های 95،96 و97 ما هیچ عددی دریافت نکردیم. این 9میلیارد تومانی هم که آقای علیخانی می‌گویند، هنوز واریز نشده و این مقدار در مقابل مطالبات سال 97هم ما هم بسیار کوچک است.

وی ادامه داد: اما باز هم در این شرایط سخت، می‌خواهیم که این عدد زودتر واریز شود. اگر دولت سهم خود را پرداخت نکند، قطعا در زمینه مطالبات مردم در حوزه حمل و نقل عمومی با مشکل مواجه خواهیم شد.

او همچنین درباره تصمیم معاونت حمل ونقل و ترافیک شهرداری تهران به وارد کردن اتوبوس‌های دست دوم به ناوگان اتوبوسرانی شهر تهران نیز اظهار کرد: اگر شرایط مالی شهرداری تهران بخواهد به همین منوالی که هست پیش برود و امکان خرید اتوبوس‌های نو فراهم نباشد، برای پاسخ دادن به مطالبات مردم، مجبور هستیم به سراغ چنین شیوه‌هایی برویم، هر چند موافق نیستیم و می‌گوییم باید اتوبوس نو تهیه شود. حالا می‌شود با شرکت‌‌‌‌های خصوصی همکاری و بخشی از درآمد را به آن‌ها پرداخت کرد.