۰ نفر

مدیرعامل آبفای استان تهران در گفت‌وگو با اقتصادآنلاین:

تهرانی‌ها بعد از زلزله 6روز آب نخواهند داشت/ تلاش برای ساخت فوری مخازن آب اضطراری

۲۸ آبان ۱۳۹۷، ۱۴:۳۲
کد خبر: 316021
تهرانی‌ها بعد از زلزله 6روز آب نخواهند داشت/ تلاش برای ساخت فوری مخازن آب اضطراری

به گفته مدیرعامل آبفای استان تهران، اگر 374مخزن آب اضطراری در تهران ساخته نشود، بعد از زلزله تهرانی‌ها تا 6روز آب نخواهند داشت.

اقتصادآنلاین - فائزه مومنی؛ محمدرضا بختیاری درباره وضعیت آبرسانی به تهران در هنگام زلزله به خبرنگار اقتصادآنلاین گفت: در زمان زلزله شریان‌های ورودی  به تهران عمدتا به دلیل تحمل بالای تونل‌های آبی(توان مقاومت بالای 8ریشتر) قطع نمی‌شود. در تهران هم که زلزله بالای 7و نیم ریشتر نمی‌آید، یعنی گسل‌های تهران چنین قابلیتی ندارند.

وی ادامه داد: اما شبکه‌های داخل شهر تهران چون مقاوم در برابر زلزله 7.5ریشتر نیستند، هنگام وقوع زلزله آسیب جدی دیده  و از کار می‌افتند. در این حالت تهرانی‌ها تا حداقل 6روز و زمانی که شریان‌ها تعمیر شوند آب نخواهند داشت.

بختیاری اضافه کرد: تهران باید 374مخزن آب اضطراری داشته باشد که تا الان فقط سه مخزن احداث شده است. اگر تمام این مخازن احداث شود تهرانی‌های فاصله 3تا 10روز مشکل آبرسانی نخواهند داشت و می‌توانند و از آب شرب بهداشتی استفاده کنند، در این راستا قول داده‌ایم که تا آخر سال 30مخزن آب اضطراری دیگر احداث شود.

مدیرعامل آبفای استان تهران همچنین درباره سرانجام فاضلاب‌کشی تهران نیز اظهار کرد: از 9هزار کیلومتر فاضلاب کشی شهر تهران، 3هزار کیلومتر آن باقی مانده که عمده آن در مناطقی است که آسفالت نو دارند.