۰ نفر

اقتصادآنلاین گزارش می‌دهد:

آخوندی چرا شهردار نشد؟ / تخریب‌گران شهردار منتخب چه کسانی هستند؟

۲۵ آبان ۱۳۹۷، ۱۰:۳۸
کد خبر: 315173
آخوندی چرا شهردار نشد؟ / تخریب‌گران شهردار منتخب چه کسانی هستند؟

سه‌شنبه هفته گذشته پیروز حناچی با 11رای شهردار تهران شد، انتخابی که در میان دعواها و زدو بندهای حزبی، چهره متفاوتی به خود گرفت.

اقتصادآنلاین - فائزه مومنی؛ سه‌شنبه هفته‌ای که گذشت، سومین شهردار تهران نیز انتخاب شد. انتخابی که تا حد زیادی هم به دلیل وجود گزینه سنگینی همچون عباس آخوندی که 5سال وزیر راه و شهرسازی دولت اعتدال بوده، باعث تعجب شد.

البته این به معنی انتخاب نامناسب شورای شهر نیست زیرا پیروز حناچی نیز در روزمه خود معاونی فنی و عمران شهرداری تهران،معاونی نظام مهندسی و اجرای ساختمان وزیر مسکن و‌ شهرسازی، معاونی معماری و شهرسازی وزیر راه و شهرسازی و دبیری شورای عالی شهرسازی و معماری ایران و  مشاوری رئیس دانشگاه تهران را دارد و همیشه نیز به عنوان فردی مطلع، با علم و اخلاق شناخته شده است.

اما شورای شهری‌ها چگونه نهایتا به پیروز حناچی رسیدند؟حزب اعتماد ملی اینبار هم قصد داشت تا با شگرد دفعه قبل خود کامل تقوی‌نژاد را در مقابل یک گزینه ضعیف به فینال برساند تا قدرت را بتواند در شهرداری حفظ کند، به همین دلیل برای حذف محسن هاشمی بار دیگر با اتحاد ملت هم‌پیمان شد و کامل تقوی‌نژاد به همراه کشت‌پور، آخوندی، حناچی و انصاری وارد 5گزینه شدند و هاشمی باز هم از نیمه نهایی جاماند.

اما در انتخاب دو نفر، اتحاد به انتقام دفعه قبل دیگر پشت اعتماد نیامد و کارگزارانی‌ها هم تلافی خلف وعده اعتمادی‌ها را در انتصابات شهرداری درآوردند و نگذاشتند تقوی‌نژاد جزو دونفر بیاید تا حلقه سه نفره اعتمادی‌ها دیگر احساس پیروزی نکند و شاید تقوی‌نژاد قربانی این بدعهدی‌ها شد.

اما در انتخاب نهایی، رای کاذب آخوندی خودش را نشان داد، برخی در اثر فشارهای بیرونی بار دیگر به آخوندی رای ندادند، هرچند تمایلشان به آخوندی بود و تعدادی دیگر هم که رای‌شان آخوندی نبود و فقط برای حذف تقوی‌نژاد وارد میدان شده بودند، اینبار به گزینه دوم اتحاد ملت روی آوردند.

نکته قابل توجه این است که بعد از پیروزی حناچی،‌ مخالفان آخوندی، اعلام آتش‌بس کرده و با خروجی‌های مثبت خبری، از جبهه‌گیری منفی در مقابل شهردار جدید خودداری کردند اما در این میان برخی رسانه‌هایی که معلوم نیست اطلاعاتشان را از کجا می‌آورند و هدفشان چیست، سعی در تخریب حناچی دارند و می‌گویند استعلام شهردار منتخب ممکن است با مشکلاتی مواجه شود!رسانه‌هایی که حداقل تا حصول نتیجه مورد نظرشان نمی‌دانیم به چه افرادی وابسته هستند و چه نتیجه‌ای می‌خواهند برسند اما حداقل مطمئنیم که دیگر مخالفان آخوندی نیستند.