۰ نفر

آیا تهران با شورای مشورتی اداره می‌شود؟خداحافظی با انتخاب شهردار

۱۹ آبان ۱۳۹۷، ۱۵:۳۶
کد خبر: 313856
آیا تهران با شورای مشورتی اداره می‌شود؟خداحافظی با انتخاب شهردار

محمد سالاری رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای اسلامی شهر تهران روز شنبه با انتشار توئیتی «حکمرانی شهری ائتلافی» را پیشنهاد و اعلام کرد که این موضوع فردا (یکشنبه) در جلسه شورا مطرح می شود.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، وی در توئیت نخست خود چنین نوشت: پیشنهاد «حکمرانی شهری ائتلافی» با رای به هر پنج کاندیدای سمت شهردار تهران را یکشنبه با همکارانم در شورای شهر در میان خواهم گذاشت؛ اطلاعات بیشتر در این خصوص را متعاقبا اعلام خواهم کرد». 
وی در توئیت دیگری توضیح داد: طرح ایده حکمرانی شهری ائتلافی از سوی بنده به مفهوم ایجاد شورای رهبری در مدیریت شهری نبود بلکه منظور انتخاب جامع الشرایط ترین کاندیدا از منظر اعضای شورای شهر به عنوان شهردار تهران و استفاده از ظرفیت و توانمندی ها در کابینه شهردار منتخب است»
اعضای پنجمین دوره شورای اسلامی شهر تهران این روزها مشغول انتخاب شهردار تهران هستند و گفته اند که 22 آبان ( سه شنبه هفته جاری) این مهم به سرانجام خواهد رسید.
این برای سومین بار است که اعضای این دوره از شورای اسلامی تهران شهردار پایتخت را بر می گزینند؛ نخستین بار محمد علی نجفی را انتخاب کردند که یکبار اسفندماه سال گذشته و برای دومین بار اردیبهشت ماه امسال استعفا کرد.
این اعضای شورای اسلامی شهر تهران سپس 23 اردیبهشت سید محمدعلی افشانی را به عنوان شهردار پایتخت انتخاب کردند که به دنبال ابلاغ قانون منع به کارگیری بازنشستگان اعلام شد وی نیز باید از این مسئولیت کناره گیری کند.
اعضای شورا در ادامه روند انتخاب شهردار سه شنبه گذشته با رای گیری از بین 13 گزینه پیشنهادی، رسول کشت پور را با 14 رای، عباس آخوندی و پیروز حناچی را هرکدام با 11 رای و غلامرضا انصاری و کامل تقوی نژاد را نیز هرکدام با 10 رای انتخاب کردند.
به گفته «علی اعطا» سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران نامزدهای تصدی پست شهرداری از روز یکشنبه 20 آبان ماه برنامه‌های خود را در صحن شورای شهر اعلام می کنند و روز سه شنبه 22 آبان ماه از بین دو گزینه نهایی شهردار تهران انتخاب می شود.