۰ نفر

اقتصادآنلاین گزارش می‌دهد؛

کارمندان شهرداری تهران ماهانه چقدر حقوق می‌گیرند؟/ ١٥١کارمند ۳۰روز در مرخصی بودند

۱۸ آبان ۱۳۹۷، ۱۴:۳۴
کد خبر: 313629
کارمندان شهرداری تهران ماهانه چقدر حقوق می‌گیرند؟/ ١٥١کارمند ۳۰روز در مرخصی بودند

به گفته اعضای شورای شهر تهران، از بودجه 17هزار میلیاردی شهرداری تهران، 10هزار میلیاردتومان صرف حقوق و دستمزد 66هزار نیروی شهرداری تهران می‌شود.

اقتصادآنلاین - فائزه مومنی؛ اگر به اظهار نظرهای برخی ار مدیران شهری و اعضای شورای شهر دقت کنید همه‌شان درمیان شوخی و جدی می‌گویند شهرداری تهران همین که ماهانه حقوق و دستمزد کارمندهایش را می‌دهد، خدا را شکرمی‌کند!

برخی از آن‌ها می‌گویند از بودجه 17هزار و 500میلیاردی شهرداری تهران، 10هزار میلیارد تومان صرف حقوق می‌شود، حقوق 68هزار نیرو که مردادماه امسال، ابراهیم شیخ، معاون منابع انسانی  شهرداری تهران گفته که به 66هزار نیرو کاهش پیدا کرده‌اند.

نیروی‌هایی که به گفته او برخی‌شان که حدود 2هزار و724نفر می‌شدند بدون اینکه کارت بزنند، حقوق می‌گرفتند، اما حالا این عده به 216نفر کاهش پیدا کرده‌اند که از این تعداد 213دارای بیماری‌های صعب‌العلاج و خاص بوده که در صورت تایید کمیسیون پزشکی از ثبت تردد معاف می‌شوند.

تعداد 26نفر از این بیماران ناتوانی‌های گفتاری، شنیداری، معلولیت و ...داشتند که مانع از ثبت تردد نبوده و در سیستم الزام به ثبت حضور و غیاب شده‌اند. 63نفر مدارک لازم را ارسال نکرده و124نفر ارسال کرده‌اند که در کمیسیون پزشکی شکت شهر سالم در حال بررسی هستند.

جوابیه 86نفر از «124نفر» به شهرداری ارسال شده که از این تعداد فقط 6نفر مجاز به عدم ثبت تردد هستند!

جالب است بدانید در آبان‌ماه سال 96تعداد 20هزار و 634ماموریت روزانه در سیستم تردد ثبت شده است که بالغ بر 151نفر 30روز در ماموریت اداری بوده‌اند!

تمام این نیروهای پرحاشیه، که حتی برخی از اعضای شورای شهر تهران از بهره‌وری بسیار پایین تعداد زیادی از آن‌ها خبر می‌دهند، نزدیک به 600میلیارد تومان ماهانه( به گفته مجید فراهانی، عضو شورای شهر) حقوق می‌گیرند و این یعنی، بودجه و عوارض شهر تهران بیشتر از آنکه صرف فعالیت‌های عمرانی و خدمت به شهروندان شود، صرف حقوق و دستمزد 66هزار نیرو می‌شود که به گفته برخی کارشناسان، شهرداری تهران با 13هزار نیرو هم اداره می‌شود  و نیازی به این تراکم شدید  و بودجه‌خواری هنگفت نیست!