۰ نفر

در جلسه امروز شورای شهر تهران مطرح شد:

فعالیت غیر قانونی سه معاونت شهرداری تهران/رتبه اول منطقه یک تهران در درخت‌کشی

۱۳ آبان ۱۳۹۷، ۱۶:۲۵
کد خبر: 312653
فعالیت غیر قانونی سه معاونت شهرداری تهران/رتبه اول منطقه یک تهران در درخت‌کشی

نود و‌هفتمین جلسه شورای شهر تهران بررسی شد.

اقتصادآنلاین - فائزه مومنی؛ در این جلسه افشین حبیب زاده، عضو شورای شهر تهران در تذکر پیش از دستور خود گفت:شهرداری باید اقدامات حمایتی برای سکونت موقت فراهم کند اما اواخر هفته گذشته شاهد مرگ دو نفر در تهرانسر بودیم

وی ادامه داد:کاهش دمای هوا می‌تواند شرایط را بدتر کند.در بازار تهران کارگران بی‌سرپناه هم وجود دارد و از شهردار تهران میخواهم که شرایط سکونت کارگران در بازار را فراهم کنند.این خواسته کارگران فصلی است که شبها بدون سرپناه در پیاده رو شب را به صبح می‌رسانند.

تولید روزانه ۴۵هزار تن نخاله ساختمانی در تهران/تشکیل شورای عالی پسماند

همچنین محمود میرلوحی دیگر عضو شورا نیز در تذکر پیش از دستور خود اظهار کرد:باید شورای عالی پسماند در تهران ایجاد شود چراکه مدعی ندارد و باید موضوع زباله را ساماندهی کرد.هنوز ساختار و سازمان شهرداری در مورد پسماند سردرگم است.

وی ادامه داد:سالانه ٢٠٠ میلیارد تومان برای تولید١٤ هزار هکتار کود استفاده می‌کنیم در حالی که خودمان می‌توانیم کود تولید کنیم.روزی ۹ هزار تن پسماند داریم و ٤٥ هزار تن نخاله داریم و سرانه جهانی یک سوم این عدد است.

میرلوحی در پایان اظهار کرد:سالانه ٧٠٠ میلیارد تومان یارانه می‌دهیم.باید موضوع زباله در تهران را فراتر از یک سازمان یا معاونت دید.

هزار واحد آموزشی فرسوده در تهران وجود دارد

زهرا نژاد بهرام،عضو شورای شهر تهران با اشاره به روز دانش‌آموز،اظهارکرد:هزار مدرسه فرسوده در تهران احتیاج به نوسازی و مقاوم سازی دارند.یک چهارم مدارس تهران با این عارضه مواجه هستند.

وی ادامه داد:مدارس منطقه ٩ تا ١٢ و ١٤ بیشترین مدارس فرسوده را دارند.شهرداری وظیفه دارد اماکن ناایمن را ساماندهی کند.

رتبه اول منطقه یک شهرداری تهران در درخت‌کشی/ ۴۷هزار متر باغ به سرانه فضای سبز تهران اضافه شد

زهرا صدراعظم نوری،عضو شورای شهر تهران نیز در این جلسه طی تذکری گفت:تا اول آبان‌ماه ۱۳۹۷مبلغ ۱۰۶میلیارد تومان از آرای جرایم قطع اشجار صادر شده که بیشترین فراوانی آن در منطقه ۱ معادل ۵۲درصد،منطقه ۴، ۱۱درصد،منطقه ۲۱، ۹درصد، منطقه ۱۴، ۷.۷درصد،منطقه ۲، ۵.۱درصد، منطقه ۳، ۳.۵درصد، جمعا معادل ۸۸.۳ درصد بوده است.

وی ادامه داد:۴۶درصد این درآمد معادل ۴۸.۳میلیارد تومان وصول شده که در پی آن در سه منطقه ۱۰،۸،۷ سه باغ خصوصی هوفر،سازور. و باغ نظر جمعا به مساحت ١٠ هزار و ٣٥٢ متر مربع تملک شد و باغ عبقری و باغ وثوق الدوله  در مناطق ۲و ٥ به مساحت ٣٧ هزار متر مربع تهاتر و جمعا بیش از ۴۷هزار متر مربع به فضای سبز عمومی شهر تهران اضافه شد.

اعتراض الویری به تغییر ذیحساب اصلی شهرداری بدون مجوز شورا

مرتضی الویری،رییس کمیسیون برنامه و‌بودجه شورای شهر تهران نیز ضمن انتقاد از تغییر ذیحساب شهرداری بدون هماهنگی با شورای شهر تهران گفت:چگونه است که ذیحساب اصلی آقای دلکانی تغییر می‌کند و آقای خسروی مسئولیت می‌گیرد اما این تغییر به تائید شورا نمی‌رسد درحالی‌که بر اساس قانون، ذیحساب اصلی باید تائید شورا را داشته باشد.

وی ادامه داد:با استناد به قانون ۷۹ شهرداری‌ها و بند ۳۰ ماده ۸۰  وظایف شوراها تمامی اسنادی که در شهرداری در حدود مصوبه قانونی بودجه تهیه می‌شود، باید به امضای شهردار یا قائم مقام وی برسد که در قانون، تائید ذیحساب در مسئولیت شورا است که این روند طی نشده و نسبت به آن، به شهردار تذکر می‌دهم.

در این جلسه همچنین اعضای ستاد کمیسیون ماده 100 انتخاب شدند و کلیات لایحه بودجه نقض شهرداری تهران نیز به تصویب رسید.

در ادامه لایحه تعارض منافع در شهرداری تهران مطرح شد که اعضا اصرار به نظر خود داشتند و نامه هیأت تطبیق فرمانداری تهران با رای اعضای شورا به شورای حل اختلاف ارسال شد.

همچنین یک فوریت چارت تشکیلاتی شورای شهر مطرح شد که به تصویب اعضا نرسید.