۰ نفر

در گفت‌و گو با اقتصادآنلاین مطرح شد؛

بی‌برنامگی سازمان‌ها برای مقابله با متکدیان پایتخت/ جولان باندهای تکدی‌گری در غیاب نهادهای ناظر

۹ آبان ۱۳۹۷، ۱۳:۱۳
کد خبر: 311625
بی‌برنامگی سازمان‌ها برای مقابله با متکدیان پایتخت/ جولان باندهای تکدی‌گری در غیاب نهادهای ناظر

به گفته رییس کمیته اجتماعی شورای شهر تهران؛ بی‌برنامگی سازمان‌ها و نهادهای مختلف دلیل فعالیت‌های بی‌مهابا و بدون ترس باندهای تکدی‌گری شده است.

 اقتصاد آنلاین - فائزه مومنی ؛ الهام فخاری درباره سرانجام جمع‌آوری و ساماندهی متکدیان از سطح خیابان‌های پایتخت به خبرنگار اقتصادآنلاین گفت: وظیفه جمع‌آوری دستفروشان ومتکدیان با شهرداری‌ها است اما وظیفه نگهداری یا بازداشت برخی از آن‌ها به عهده آن‌ها نیست، در نتیجه هیچ فکری برای بعد از جمع‌آوری نشده است وشهرداری‌ها هم مسوولیتی ندارد.

وی ادامه داد: متکدیان در سطح شهر چند دسته هستند، برخی از آن‌ها گدایان حرفه‌ای و کسانی هستندکه به صورت باندی فعالیت می‌کنند ، تعدادی هم تهی‌دست و فقیر واقعی‌اند. باید برای نحوه برخورد با هرکدام از آن‌ها فکری شود و در عین حال دستگاه‌های مسئول با هماهنگی یکدیگر تقسیم وظایف کنند.

فخاری اضافه کرد: نمی‌شود شهرداری متکدیان را جمع کند و بعد از جمع‌آوری، بدون برنامه بار دیگر در خیابان‌ها رها شوند. با این اقدام، کسانی که به صورت باندی و غیرقانونی فعالیت می‌کنند و کودکان را به استثمار می‌گیرند بدون ترس و مهابا به اقداماتشان ادامه می‌دهند چون به بی‌نتیجه بودن فعالیت‌های شهرداری و سایر مراکز پی برده‌اند.

این عضو شورای شهر تهران با انتقاد از بی‌برنامگی سازمان‌ها برای مقابله با تکدی‌گری، گفت: شهرداری به تنهایی نمی‌تواند برای برطرف کردن آسیب‌های اجتماعی اقدام کند و نباید این اقدامات به صورت سطحی و مقطعی انجام شود چرا که این افراد مجدداً به سطح شهر و جامعه بازمی‌گردند.

عضو شورای شهر تهران اظهار کرد: سازمان بهزیستی در رابطه با آسیب‌های اجتماعی نقش اصلی را ایفا می‌کند و دستگاه‌های انتظامی و قضایی نیز باید در کنار شهرداری تهران و سازمان بهزیستی نسبت به جمع‌آوری و تسهیل در ساماندهی این افراد اقدام کنند.