۰ نفر

عضو شورای شهر تهران در گفت‌وگو با اقتصادآنلاین:

شهرداری تهران درگیر افزایش هزینه‌ها و کاهش درآمدها/ خبری از متمم بودجه نیست

۲۰ مهر ۱۳۹۷، ۱۲:۵۰
کد خبر: 307011
شهرداری تهران درگیر افزایش هزینه‌ها و کاهش درآمدها/ خبری از متمم بودجه نیست

عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران گفت: همانطور که قالیباف صحبت‌های ما را دروغ می‌پندارد و از ما شکایت می‌کند، شهردار تهران نیز درباره ادعاهای او می‌تواند به قوه قضاییه شکایت ببرد.

اقتصاد آنلاین - فائزه مومنی؛ مردادماه امسال، مجید فراهانی عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران در گفت‌‌وگویی با خبرنگار اقتصادآنلاین گفت که در مهرماه و بعد از گذشت شش ماه از فعالیت شهرداری تهران بار دیگر شرایط بودجه را بررسی می‌کنیم و بعد از اینکه مشخص شد بودجه در کدام شرایط است برای آن متمم در نظر می‌گیریم.

وی همچنین از احتمال کسری 2 تا 3هزار میلیاردی بودجه شهرداری خبر داد و گفت که ما مطابق با هر شرایطی که پیش بیاید، سناریوهای متفاوتی در نظر می‌گیرم تا بتوانیم از این شرایط عبور کنیم.

از محمود میرلوحی، دیگر عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران درباره اصلاح بودجه97 شهرداری تهران به خبرنگار اقتصادآنلاین گفت: در حال حاضر با توجه به رکود بازار مسکن و شرایط اقتصادی، شهرداری تهران با افزایش هزینه و کاهش درآمد مواجه است. در نتیجه در خوشبینانه‌ترین حالت شهرداری از 17هزار میلیارد بودجه، شاید تحقق 15هزار میلیاردی در بودجه خود داشته باشد.

وی ادامه داد: در عین حال گمانه‌زنی‌هایی برای حذف مالیات بر ارزش‌افزوده از منابع بودجه‌ای شهرداری کلان‌شهرها نیز اوضاع را از شرایط فعلی بدتر می‌کند و ضربه سختی به شهرداری‌ها می‌زند. شاید به همین دلیل است که شهرداری تا ثبات بازار ارز و در عین حال نتیجه حذف یا  عدم حذف مالیات بر ارزش‌افزوده، از ارسال اصلاحیه یا متمم به شورای شهر ممانعت کرده و دست نگه داشته است.

این عضو کمیسیون برنامه و بودجه همچنین از نتیجه بررسی برنامه سوم پنج‌ساله شهرداری تهران خبر داده و گفت: در زمینه بررسی این برنامه دو دیدگاه وجود دارد، یکی اینکه تکالیف، سیاست‌ها، ساختار و بخش‌ها آنطور که باید انسجام ندارد و در عین حال شاخص‌های آن کم و اهداف کمی ندارد.

او با اشاره به دیدگاه دوم، گفت: در دیدگاه دوم که نظر اینجانب نیز هست، برنامه اشکالاتی دارد که که قابل رفع و حل است و می‌شود با جرح و تعدیل و در عین حال اصلاح برنامه‌ای جامعی جمع کرد.

میرلوحی گفت: در بخش سیاست‌ها، راهبردها، شهرهوشمند، نیروی انسانی، شرایط مالی و حمل و نقل برنامه نیاز به چکش‌کاری دارد.

این عضو شورا همچنین درباره نتیجه شکایت قالیباف، شهردار اسبق از خود نیز اظهار کرد: این شکایت راجع به مصاحبه‌های من درباره املاک واگذار شده مدیریت شهری اسبق به افراد مختلف و نحوه هزینه‌های شهرداری در اواخر سال96 است.

وی ادامه داد: معاونان شهردار اسبق به طور مکرر با رسانه‌ها مصاحبه می‌کنند و می‌گویند که بدهی شهرداری 56هزار میلیارد نبوده بلکه 16هزار میلیارد است. وقتی سند و مدرک وجود دارد این مصاحبه‌ها خود نشر اکاذیب است.

میرلوحی همچنین گفت که به شهردار تهران اعلام کردم همان‌گونه که قالیباف می‌تواند از ما شکایت کند، شما هم باید به‌خاطر تخلفات ایشان، از او شکایت کنید.