۰ نفر

در صورت احراز بازنشستگی شهردار تهران؛

شورای شهر تهران باید افشانی را مستعفی تلقی کند

۱۶ مهر ۱۳۹۷، ۱۲:۴۶
کد خبر: 306041
شورای شهر تهران باید افشانی را مستعفی تلقی کند

به گفته یک حقوقدان، در صورتی که بازنشستگی شهردار تهران تایید شود، شورای شهر تهران باید او را مستعفی تلقی کند.

اقتصاد آنلاین - فائزه مومنی؛ کامبیز نوروزی درباره رای دیوان محاسبات به کناره‌گیری شهردار تهران از منصب خود، به خبرنگار اقتصاد آنلاین گفت: دیوان محاسبات مرجع تشخیص این موضوع نیست اما بنظر اینجانب شهرداران نیز مشمول این قانون هستند و حضور بازنشستگان بعد از ابلاغ این قانون جایز نیست.

وی با اشاره به قانون منع به‌کارگیری بازنشستگان اظهار کرد: البته در قانون مشخص نشده که اگر بازنشسته‌ای شغل خود را ترک نکند چه اتفاقی میفتد و در عین حال سازمان‌های دولتی خودشان با اجرای قانون مشکل دارند. اگر اراده اجرای قانون وجود داشته باشد، افراد در بدترین قانون‌ها نیز به فهم مشترک می‌رسند.

نوروزی اضافه کرد: در حال حاضر مشکل بیش از آنکه ناشی وضعیت قانون باشد، جنگ منافع است و افرادی برای ماندن در جایگاهشان از ابهام یا تعارض قانون استفاده می‌کنند و دستاویزی برای منویات خود قرار می‌دهند. در حال حاضر قانون یک امر فراموش‌شده برای دستگاه‌ها است، اگرنه از نظر حقوقی راهکارهای حل اختلاف وجود دارد.

این حقوقدان درباره فرایند کنار رفتن شهردار بازنشسته تهران نیز گفت: یک راهکار این است که خود فرد استعفا دهد. راهکار دوم این است که اگر مراجع منصوب‌کننده که در اینجا شورای شهر تهران است، در شمول یا عدم شمول تردید دارند باید به قید دو فوریت از مجلس استفساریه بگیرند. اما اگر تردیدی ندارند باید فرد را که در اینجا شهردار تهران است، مستعفی تلقی کنند.