۰ نفر

در نشست خبری کمیسیون فرهنگی مطرح شد:

سرانجام واگذاری دو ورزشگاه شهرداری به پرسپولیس و استقلال/ گزارش تحقیق و تفحص از همشهری آبان ماه اعلام می‌شود

۲۴ شهریور ۱۳۹۷، ۱۳:۵۷
کد خبر: 300630
سرانجام واگذاری دو ورزشگاه شهرداری به پرسپولیس و استقلال/ گزارش تحقیق و تفحص از همشهری آبان ماه اعلام می‌شود

نشست خبری کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران با محوریت بررسی عملکرد یکساله برگزار شد.

اقتصادآنلاین - فائزه مومنی؛ محمد جواد حق‌شناس در ابتدای این نشست گفت:مهمترین اتفاق در سال ٩٤،کاهش قابل توجه بودجه فرهنگی بود که متاسفانه بیشترین کاهش بودجه مشمول حوزه فرهنگی و اجتماعی شد و ٣٥٠ میلیارد تومان از اعتبارات این بخش حذف شد اما مقرر شد سه و نیم درصد از بودجه سایر معاونت ها صرف فرهنگ شود.

وی با اشاره به نمایشگاه عطر سیب که نزدیک به ماه محرم برگزار می‌شود،اظهار کرد:باید بگویم که این نمایشگاه سابقه۱۵ساله دارد و میراث احمدی نژاد است و بعد توسط قالیباف مورد تاکید قرار گرفت و گسترش یافت.هر سال حدود هفت میلیارد تومان صرف برپایی آن میشد و شاهد افزایش ١٠٠ درصدی این نمایشگاه بودیم اما بودجه را به بن تبدیل میکردند و بین هیاتها تقسیم میشد.

حق‌شناس اضافه کرد:اما امسال نمایشگاه را تحت عنوان تکریم آیین های عاشورایی ساماندهی کردیم و بجای توزیع بن بین ١٨ هزار هیات، تخفیف دادیم، ما امکان پرداخت بن نداشتیم و اعلام هم کردیم اما تخفیف های خوبی ارائه شد.از بودجه در اختیار شهردار استفاده نشد.

گزارش تحقیق و تفحص از همشهری اوایل ابان ماه اعلام می شود

حق‌شناس همچنین درباره سرنوشت تحقیق و تفحص از همشهری نیز گفت: برای این موضوع مهلت سه ماهه از هیات رییسه گرفتیم .گروه در موسسه مستقر هستند. امیدواریم اواخر مهر گزارش تحقیق و تفحص تمام شود تا در اوایل آبان این گزارش را به صحن ارائه دهیم. 

وی با اشاره به واگذاری گروه مجلات همشهری به یک فرد ناشناس، اظهار کرد: قرارداد اخیر بدون اطلاع بود. معتقدند چون شرکت هستند موظف به پاسخگویی و اطلاع رسانی نیستند اما شکایات مردمی زیاد بوده است. 

نگران مابقی میدانهای شهر هستم که مبادا حذف شوند

احمدمسجدجامعی، دیگر عضو این کمیسیون هم در ادامه این نشست با اشاره به برچیده شدن ناگهانی میدان قیصر امین‌پور گفت:اولین بار بود که بجای نام شهدا نام یک غیر شهید بر خیابانها گذاشته شد که قرعه بنام قیصر امین پور افتاد.

وی ادامه داد:نامگذاری خیابان به نام قیصر به سادگی اتفاق نیفتاد چراکه آغاز نامگذاری مابقی خیابانها به نام شاعران و...بود اما به راحتی حذف شد مثل میدان منیره که حالا به دوتا نیم میدان تبدیل شده است.من نگران مابقی میدانهای شهر هستم که مبادا حذف شود و این حذف نشان میدهد که هنوز هم خودرو حرف اول را میزند و باید جبران کنند چراکه راحتترین راه برای حل مشکل ترافیک را انتخاب کردند.نامگذاری ها در کمیسیون ها تصویب میشود و نمیشود که یکدفعه یک فضای شهری را حذف کرد و بعد از آن بگوییم جبران میکنیم! مگر میشود؟! این قاعده مند است و حتما رسیدگی میکنیم.

این عضو شورای شهر تهران ادامه داد: خانه مینایی داریم که 6میلیاردتومان خریداری شده و پیشنهاد کردیم به موزه جدید خانه موزه ولیعصر تبدیل شود تاشناسنامه خیابان ولیعصرشود اماحالاشهرداری منطقه برایش نقشه دارد!درباره سرنوشت خانه اتحادیه باید بگویم که منشا خرید خانه اتحادیه تهرانگردی بود که شورا، شهرداری را ملزم به تملک کرد و شهرداری با۱۵۰ مالک وارد معامله شد و بلافاصله فعالیت شروع شد و پیشنهادهای مختلف دادند و حتی بهره برداری شد.تئاتر نصر هم خریداری شد با اینکه روند پیچیده داشتحالا باخبر شدیم که قرار است موزه تئاتر شود اما باید طرح بازبینی شود و امید است کار پیش برود اما با سرعت و دقت، کار ادامه ندارد.

شهرداری کیسه پول نیست

او ادامه داد: همه ما در فضای دینی بزرگ شده و تنفس می‌کنیم . چرا می‌گویید مدیریت شهری با دین موضع دارد!.مردم معطل کمک شهردار نمی‌مانندشهرداری کیسه پول نیست بلکه حوزه فکر و هماهنگی است.ما در همه حوزه های فرهنگی و نه صرفا مذهبی کاهش بودجه داشتیم و همه تلاش دارند فعالیت دینی و قرانی تسری یابد.

چشمه علی بر اثر حفاری های مترو خشک شد

حسن خلیل آبادی نیز در نشست خبری کمیسیون فرهنگی و اجتماعی، اظهار کرد: چشمه علی هشت هزار ساله، تاریخچه ری است و براثر حفاری های ادامه خط شش مترو از دولت آباد به سمت حرم عبدالعظیم خشک شد.مسوولان مترو تلاش می‌کنند که بگویند که به علت خشکسالی و کاهش آبهای سطحی این اتفاق رخ داده اما همه کارشناسان این خشک شدن را پیش بینی کرده بودند.ما فقط دلمان خوش است که مترو داریم اما هزاران قنات را از بین برده است.

وی ادامه داد: بیش از بیست پمپ آب چشمه علی را درون فاضلاب سرخه حصار می ریزد.هویت ملی ما به میراث بستگی دارد. خواهش میکنم کمک کنید که چشمه علی احیا شود.مجلس شورای اسلامی در اطراف مجلس قدیم دیوار کشیده است؛ وقتی نامه زدیم گفتند که شما از مسائل امنیتی مطلع نیستید!

سرنوشت واگذاری دو ورزشگاه شهرداری تهران به پرسپولیس و استقلال چه شد؟

حجت نظری، دیگر عضو این کمیسیون نیز در پاسخ به سوال خبرنگار اقتصادآنلاین درباره واگذاری دو ورزشگاه شهرداری تهران به تیم‌های پرسپولیس و استقلال، گفت: ما قرارداد واگذاری ورزشگاه‌ها را به پرسپولیس و استقلال بررسی کردیم، این واگذاری مصوبه شورا و لازم‌الاجراست.

وی ادامه داد: ما منتظریم تا موعد این قرارداد به پایان برسد و بعد بررسی کنیم آیا سازمان ورزش شهرداری تهران اجازه حضور در حوزه ورزش قهرمانی را دارد یا نه؟اگر بنا به کمک کردن باشد عدالت این است که فقط به پرسپولیس واستقلال داده نشود و حداقل این ورزشگاه‌ها در اختیار همه باشگاه‌های لیگ برتر در تهران قرار داده شود.