۰ نفر

فرمانده انتظامی پایتخت:

بخش زیادی از اتوبوس‌های شرکت اتوبوسرانی فاقد معاینه فنی‌ هستند

۲۰ مرداد ۱۳۹۷، ۱۷:۳۳
کد خبر: 292093
بخش زیادی از اتوبوس‌های شرکت اتوبوسرانی فاقد معاینه فنی‌ هستند

فرمانده انتظامی پایتخت گفت: بخش زیادی از اتوبوس‌های شرکت اتوبوسرانی فاقد معاینه فنی‌اند و اگر طبق روال قانونی با آنها برخورد شود، تعداد زیادی از آنها متوقف می‌شدند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس، سردار حسین رحیمی فرمانده انتظامی پایتخت در نشست  خود با اصحاب رسانه در خصوص معاینه فنی خودروهای پلیس اظهار داشت: خودروهای پلیس هم معاینه فنی می‌شوند؛ البته باید گفت خودروهای پلیس کمترین ایراد خودرویی را دارند و طبق روال و فرایندی که برای سایر خودروها سپری می‌شود، خودروهای پلیس نیز معاینه فنی می‌شوند. 

وی در خصوص معاینه فنی اتوبوس‌های شرکت واحد گفت: بخش زیادی از این اتوبوس‌ها فاقد معاینه فنی هستند، و اگر بخواهیم طبق روال قانونی با آنها برخورد کنیم باید تعداد زیادی از آنها متوقف شوند؛ با توجه به اینکه اتوبوس‌ها نقش مهمی در جابجایی شهروندان و خدمت‌رسانی به آنها دارند، پلیس همواره ملاحظاتی را با آنها داشته است.  

فرمانده انتظامی پایتخت گفت:‌ بخشی از آلودگی هوا ناشی از اتوبوس‌هایی است که فاقد معاینه فنی اند چرا که تردد آنها زیاد است؛ انتظار داریم که شرکت اتوبوسرانی با پلیس همکاری بیشتری داشته باشد.

عالی‌ترین مقام انتظامی پایتخت اعلام کرد: ما برای شش ماهه دوم سال معاینه فنی کل خودروها را در دستورکار داریم؛ بنابراین لازم است که تمام خودروها از جمله اتوبوس‌های شرکت واحد نیز برای دریافت معاینه فنی اقدام کنند. 

سردار رحیمی در پاسخ به سؤالی در مورد اینکه بعضی اتوبوس‌ها در داخل ایستگاه روشن می‌مانند خاطرنشان کرد: برای پلیس تفاوتی ندارد که اتوبوس درحال حرکت بوده یا در حال توقف روشن باشد؛ داشتن معاینه فنی از سوی آنها ضروری است. 

سردار رحیمی در خصوص پلاک اتوبوس‌ها گفت: در دو حوزه پلاک و معاینه فنی، مذاکراتی با اتوبوسرانی انجام شده و امیدواریم هر چه زودتر مشکلات موجود در این حیطه برطرف شود.