۰ نفر

شهرداری تهران موظف به واگذاری ساختمان به شورای عالی استان‌ها نیست

۱۳ مرداد ۱۳۹۷، ۱۴:۴۱
کد خبر: 290334
شهرداری تهران موظف به واگذاری ساختمان به شورای عالی استان‌ها نیست

عضو شورای استان‌ها گفت: شورای عالی استان‌ها با مشکل نبود ساختمان مواجه است ولی شهرداری تهران موظف به واگذاری ملک به شورای عالی استان‌ها نیست.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس، محمد قانبیلی درباره واگذاری ملکی به وسعت 2 هزار متر از سوی شورای شهر تهران به شورای عالی استان ها اظهار داشت: این موضوع باید در کمیته انطباق فرمانداری تهران مورد بررسی قرار گیرد.

وی افزود: بر اساس مصوبه شورای شهر تهران این ملک به صورت 4 ساله و به عنوان حق بهره‌برداری واگذار شده است و این اقدام به عنوان توجه مدیریت شهری تهران به شورای عالی استان‌ها بوده چرا که سالیان سال است این شورا مکان مناسبی را ندارد.

عضو شورای استان‌ها با اشاره به اینکه شهرداری تهران وظیفه‌ای برای واگذاری ملکی به عنوان حق بهره‌برداری به شورای عالی استان‌ها نداشته است، گفت: نمایندگان شورای عالی استان‌ها هر ماه با مشکلاتی در خصوص برگزاری جلسات و کمیسیون‌ها مواجه بودند که امیدواریم به واگذاری این ملک حل شود.

قانبیلی بیان داشت: شورای عالی به دنبال ساخت ساختمانی است که جلسات خود را در آن برگزار کند و با وزارت راه و شهرسازی و وزارت کشور نیز مکاتباتی انجام شده و در زمان ریاست چمران قرار بود زمینی در شهر آفتاب به وسعت 2 هزار متر برای ساخت ساختمان شورای عالی استان‌ها اختصاص یابد که تاکنون این اقدام صورت نگرفته است.

مرتضی الویری رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران و رئیس شورای عالی استان‌ها در جلسه علنی شورای شهر تهران پیشنهاد واگذاری حق بهره‌برداری ملکی واقع در خیابان بخارست به مدت 4 سال به شورای عالی استان‌ها را داشت که این پیشنهاد با رای اعضای شورای عالی شهر به تصویب رسید.