۰ نفر

معاون برنامه‌ریزی شهرداری تهران در گفت‌وگو با اقتصادآنلاین خبر داد:

آخرین وضعیت تشکیل کمیته پیگیری مطالبات شهرداری از دولت

۲۳ خرداد ۱۳۹۷، ۱۲:۵۷
کد خبر: 278341
آخرین وضعیت تشکیل کمیته پیگیری مطالبات شهرداری از دولت

معاون برنامه‌ریزی، توسعه شهری و امورشوراهای شهرداری تهران از گران شدن تجهیزات مربوط به فعالیت‌های شهرداری مثل آتش‌نشانی، مدیریت بحران و مترو بعد از بازگشت تحریم‌ها خبر داد.

اقتصادآنلاین - فائزه مومنی؛ حجت‌الله میرزایی درباره نتیجه تشکیل کمیته‌ای برای پیگیری مطالبات شهرداری از دولت به خبرنگار اقتصادآنلاین گفت: در آخرین دیداری که شهرداری تهران با وزیر اقتصاد و دارایی داشتند، مقرر شد که کمیته مشترکی برای احصا و دقیق شدن رقم بدهی‌های مالیاتی شهرداری به دولت و هم برای مطالبات دولت از شهرداری تشکیل شود.

وی ادامه داد: بدهی‌های مالیاتی معمولا دقیق‌تر و مبنای مشخصی دارد و چانه‌زنی ممکن است بر مبنای تخفیف و بخشش جرایم باشد اما در مطالبات شهرداری از دولت نیازمند حسابرسی است و باید مستندات قانونی مشخص و وارد مسیر تهاتر شود.

معاون شهردار تهران با بیان اینکه در حال حاضر این کمیته تشکیل شده است، اظهار کرد: شهرداری رقم ادعایی مطالبات اداری خود را به دولت فرستاده و دولت نیز رقم مطالبات مالیاتی‌‌‌اش را به شهرداری ارسال کرده‌ و مطالبات ادعایی ما حدود 14تا 15هزار میلیارد تومان است که البته نیاز به حسابرسی و تایید دو طرف دارد. هیچ زمان خاصی برای به نتیجه رسیدن فعالیت این کمیته تعیین نشده اما باید تا قبل از بودجه 98تکلیفش مشخص شود.

میرزایی همچنین درباره این انتقاد که چرا دولت هزینه پایتخت بودنش را پرداخت نمی‌کند، گفت: مطالعاتی در گذشته راجع به این موضوع انجام شده اما هیچ اطلاعات کافی به ما نمی‌دهد، اولین نکته این است که ما به درک روشنی از هزینه‌های تهران برسیم و بعد وارد چانه‌زنی با دولت برای دریافتش بشویم.

او با تاکید بر اظهار نظر گذشته خود مبنی بر اینکه تهران به سالانه 200هزار میلیارد تومان بودجه نیاز دارد، ادامه داد: اگر بخواهیم بدهی‌های شهرداری را پرداخت و تعهداتمان را تا 5سال آینده انجام دهیم به 200هزار میلیارد تومان علاوه بر بودجه سالانه نیاز داریم. این عدد زیادی نیست و بودجه بر اساس تورم تعدیل می‌شود.

میرزایی همچنین درباره تاثیر تحریم‌ها بر بودجه شهرداری نیز گفت: تحریم‌ها هم آثاری بر روی اقتصادکلان کشور دارد که از آن طریق در بودجه شهرداری تاثیر می‌گذارد و در بعضی از موارد هم دسترسی شهرداری به بعضی از تجهیزات و  سرمایه‌گذاری و فاینانس را محدود کند. تجهیزات آتش‌نشانی، مدیریت بحران، فاوا، تجهیزات راهبری و کنترل و نظارت مترو به مشکل خواهد خورد و هزینه‌ها افزایش پیدا می‌کند.