۰ نفر

مدیرعامل سازمان تاکسیرانی در گفت‌وگو با اقتصادآنلاین:

صدور گواهی‌نامه صلاحیت برای پیمانکاران و رانندگان سرویس مدارس/ ثبت‌نام 64درصد سرویس‌ها در سامانه تاکسیرانی

۱۰ خرداد ۱۳۹۷، ۸:۱۴
کد خبر: 275299
صدور گواهی‌نامه صلاحیت برای پیمانکاران و رانندگان سرویس مدارس/ ثبت‌نام 64درصد سرویس‌ها در سامانه تاکسیرانی

مدیر عامل سازمان تاکسیرانی از صدور گواهی‌نامه صلاحیت برای پیمانکاران و رانندگان سرویس مدارس خبر داد.

اقتصادآنلاین - فائزه مومنی؛ علیرضا قنادان درباره آخرین وضعیت نوسازی ناوگان تاکسی‌رانی شهر تهران به خبرنگار اقتصادآنلاین گفت: براساس آخرین خبری که داریم مشکل بین دولت و ایران خودرو که مربوط به عدم تخصیص اعتبار از سوی سازمان برنامه و بودجه کشور بوده حل شده اما پرداخت هنوز محقق نشده است. گفت‌وگوهایی از طریق وزارت کشور در حال پیگیری اما روند نوسازی هنوز متوقف است.

وی ادامه داد: همچنان معطلیم و تاکسی‌رانان هم مستاصل و بلاتکلیف هستند. علت آن هم این است که نه طرح اسقاطی وجود دارد نه خودروساز خودرویی ارائه می‌کند و ماشین‌هایی که در سن فرسودگی قرار دارند به‌وسیله دوربین جریمه می‌شوند. ما به نوبه خودمان سعی کردیم برای آن‌هایی که در سامانه نوسازی ثبت‌نام کردند معافیت جریمه بگیریم تا زمانی که تحویل خودرو آغاز شود.

قنادان تاکید کرد: وقتی ماشین‌ها به سن فرسودگی می‎‌رسند علاوه بر آلایندگی و آزار شهروندان بیشتر از همه راننده را اذیت می‌کنند و این توقف فقط مربوط به تهران نیست و در کل کشور نوسازی متوقف شده است.

او همچنین درباره روند ساماندهی سرویس‌های مدرسه نیز گفت: طبق مصوبه دولت سرویس‌های مدارس یک آیین‌نامه اجرایی دارند که وظایف سازمان‌ها و نهادهای مختلف در ارتباط با سرویس مدارس تعیین شده و ارگان‌های مختلفی در این زمینه ذی‌ربط و ذی‌نفع هستند. وظیفه اجرای سرویس مدارس بر عهده آموزش و پرورش گذاشته شده اما وظیفه صدور صلاحیت و پروانه برای رانندگان و شرکت‌هایی که در این زمینه می‌خواهند کار کنند و نرخ‌گذاری بر عهده شهرداریی‌ها است.

مدیرعامل سازمان تاکسیرانی با اشاره به اینکه به‌طور سنتی بین دستگاه‌های مختلف در رابطه با انجام وظایفشان اختلافاتی وجود داشته، اظهار کرد: امسال اقداماتی را انجام خواهیم داد که به همراهی آموزش و پرورش و شهرداری کمک خواهد کرد؛ مثل تغییر و تحول در نحوه ثبت خودروها برای سرویس‌های مدارس، راه‌اندازی سامانه‌ای که رانندگان در آن اطلاعاتشان را ثبت می‌کنند و دوره صلاحیت سنجی برای آن‌ها گذاشته می‌شود. مشخصات صلاحیت هم به وسیله قانون‌گذار در دولت تعیین شده است و ما صرفا برمبنای آن مشخصات صلاحیت‌سنجی را در شهرداری انجام می‌دهیم.

او با اشاره به سخت‌گیری نسبت به صدور گواهی‌نامه صلاحیت برای رانندگان مدارس، تاکید کرد: بین 20تا 25هزار خودرو در زمینه سرویس مدارس فعالیت می‌کنند و فقط 16هزار خودرو در سامانه تاکسیرانی ثبت شده‌اند. از این تعداد حدود 9هزار تاکسی و مابقی خودروهای شخصی هستند.

قنادان با اشاره به صدور گواهی‌نامه صلاحیت برای پیمانکاران و رانندگان سرویس مدارس، گفت: در جهت تسهیل استانداردهای خودرویی قدم برخواهیم داشت. البته یکروزه این اتفاق نخواهد افتاد و هیچ اصلاحی در هیچ جا به ویژه در طرح‌های اجرایی با این وسعت یکروزه امکان‌پذیر نیست اما برنامه داریم تا همه کیفیت خودروها را افزایش دهیم و هم روند فعالیت رانندگان را ساماندهی کنیم.

او در پایان تاکید کرد: باید به این نکته توجه شود که ما فقط مرجع صدور صلاحیت هستیم و حتی نظارت بر فعالیت آن‌ها هم برعهده یک کارگروه مشترک گذاشته شده و ما به عنوان نماینده شهرداری فقط یک عضو هستیم.