۰ نفر

طرح جدید ترافیک از اول اردیبهشت در تهران اجرا می‌شود

۲۶ فروردین ۱۳۹۷، ۱۰:۱۸
کد خبر: 264353
طرح جدید ترافیک از اول اردیبهشت در تهران اجرا می‌شود

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران گفت: طرح جدید ترافیک از روز شنبه اول اردیبهشت اجرایی می شود.

اقتصادآنلاین - فائزه مومنی، محسن پورسیدآقایی روز یکشنبه در حاشیه پنجاه و ششمین جلسه علنی شورای پنجم شهر تهران در جمع خبرنگاران با بیان این مطلب افزود: تعویقی در طرح ترافیک جدید وجود ندارد و از اول اردیبهشت اجرا می شود و تا کنون ۷۵ هزار مالک خودرو در سامانه معرفی شده توسط شهرداری برای دریافت مجوز طرح جدید ترافیک ثبت نام کردند.

وی در خصوص وضعیت ثبت نام خبرنگاران نیز گفت: کار بررسی مدارک و احراز هویت خبرنگارانی که در سامانه ثبت نام کردند در حال انجام است.

پورسید آقایی در خصوص شارژ یک میلیونی حساب کاربری افرادی که خواهان ورود به طرح ترافیک هستند نیز گفت: این میزان برای گروه های عادی است که می خواهند همه سال از طرح استفاده کنند و برای اینکه کسری حساب نداشته باشند در خواست کردیم یک میلیون تومان حساب خود را شارژ کرده تا به راحتی بتوانند در طرح رفت و آمد کنند و کسری حساب پیدا نکنند.

وی ادامه داد: اگر تا پایان سال نیز مبلغی در حساب آنها بماند می توانند به راحتی برداشت کنند.

به گفته معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران، گروه های ویژه از جمله خبرنگاران نیاز به شارژ یک میلیون تومانی حساب خود را ندارند.

وی در خصوص تخفیفات آژانس ها و وانت بارها نیز گفت: با تصویب شورای شهر و تایید فرمانداری تهران آژانس ها و وانت بارها از تخفیفات ۵۰ درصدی برای خرید مجوز روزانه ورود به طرح ترافیک جدید برخوردارند که در این خصوص سامانه متفاوتی طراحی شده و کار  ثبت نام از آنها نیز در حال انجام است.

* افزایش کرایه تاکسی تا اطلاع ثانوی ممنوع

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران در خصوص افزایش کرایه تاکسی و اتوبوس در سال جدید نیز گفت: طبق مقررات تا چیزی در شورا تصویب و به تایید شورای شهر نرسد اجازه افزایش کرایه تاکسی وجود ندارد.

وی  با بیان اینکه امسال یک درصد مشخصی افزایش کرایه تاکسی نداریم گفت،ادامه داد: برای مسیرهای مختلف قیمت های متفاوت پیش بینی شده است و  پیشنهاد درصدی نداشتیم.

پورسید آقایی خاطرنشان کرد: امروز تنها یک فوریت لایحه نرخ تعیین کرایه تاکسی و اتوبوس در صحن به تصویب رسیده و قیمت ها باید در کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورای شهر باید تعیین شود.